Hlavní obsah

Dynamika Nissanu GT-R bere dech, vyrovná se podstatně dražším autům

Novinky, maž

Náhoda tomu chtěla, že krátce po Audi R8 V10 Plus jsme měli možnost důkladněji vyzkoušet další zajímavý supersport – nový Nissan GT-R. Minimálně dynamicky se GT-R Black Edition za 2,5 miliónu korun vyrovná jednou tak dražším soupeřům.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Nissan GT-R

Článek

Dvakrát přeplňovanému šestiválci se zdvihovým objemem 3,8 litru proti minulé generaci přidali další koně – nyní jich je 572 (431 kW), což je značný nárůst proti původním 480 k (353 kW) u modelového roku 2007.

Zvláštní je, že Nissan nikde neuvádí zrychlení na 100 km/h, respektive jde o hodnotu, kterou nenajdete ani v oficiálním prospektu. Proč? To je pro nás záhada, víme však, že homologační údaj zrychlení 0–100 km/h má hodnotu 2,7 sekundy. V případě nejvyšší rychlosti je oficiální údaj 315 km/h – stejně jako u minulé generace.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Nissan GT-R

Zrychlit na stovku pod tři sekundy se nám nepodařilo ani při jednom z měření, pravdou ovšem je, že jsme nevyužili tzv. launch control. Výsledné časy kolem šesti sekund tak nestojí za řeč, samotná dynamika při plném plynu je ale okouzlující. Z klidu na 200 km/h jsme naměřili 12 sekund, což je o pouhé 2 sekundy horší čas než v případě jednou tak drahého Audi R8 V10 Plus.

Pravdou ovšem je, že na letištní ploše jsme se s GT-R dostali nejvýše na 290 km/h, R8 v tu chvíli jela tachometrových 308 km/h.

BEZ KOMENTÁŘE: Nissan GT-R (2016) - zrychlení 0-280 km/hVideo: Novinky

Audi R8 V10 Plus z 0 na 302 km/hVideo: Novinky

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám