Svět se zbláznil do šestikolových superdrsných teréňáků. Když Mercedes-Benz připravil šestikolové G, mohli se miliardáři celého světa strhat, aby se přeplatili a jedno z omezené edice zůstalo v jejich garáži. Chytil se toho například Afzal Kahn a postavil podobný šestikolový Land Rover Defender.

A teď je tu Hennessey Performance Engineering a jejich kreace Hennessey VelociRaptor 600 6x6. Téhle firmě není nic svaté, co se týče amerických aut. Už ten klasický VelociRaptor v jejich podání znamená čtyřkolovou bestii, kterou by se zdráhal povolit do provozu jakýkoli trochu soudný úředník.

Hennessey VelociRaptor 600 6x6

Hennessey VelociRaptor 600 6x6

FOTO: Hennessey

Bohužel nevíme, jak je vlastně tahle šestikolová verze postavena. Vždyť Ford F150 je auto kompletně z hliníku, takže protáhnout ho asi není úplně prací jednoduchou. To nám bohužel v informacích od firmy chybí. Víme však, že obě zadní nápravy jsou poháněné a jsou zavěšené a odpružené na dílech značky Fox. Kola jsou dvacetipalcová.

Pod přední kapotou je vidlicový šestiválec s přeplňováním. Teprve nedávno Ford vlastně oficiálně přiznal, jaký výkon agregát vlastně má. [celá zpráva]

Tady je to ale jedno. Hennessey nasadil svoje nádobíčko v podobě většího turbodmychadla, mezichladiče stlačeného vzduchu, softwaru, výfuku (z nerezu) apod. a výkon povyskočil na 447 kW (608 koní). Auto může mít na předním nárazníku gigantický naviják, monstrózní rámy, ještě větší kola, hromady příslušenství a třeba i (a to se podržte) pancéřování.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 (2013)

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 (2013)

FOTO: Mercedes-Benz

Obáváte se, kolik takové auto stojí. Tak to základní auto stojí 317 500 dolarů, což je asi 7,7 miliónu korun. Není to tolik. Uvědomte si, že Mercedes G63 AMG 6x6 stál skoro dvojnásobek. Takže miliardáři mohou připlatit klidně za to panceřování a vejdou se do stejné ceny, jako v případně německého vozu, ovšem nepancéřovaného.