Udělat v sériové čtyřkolce pořádný drift, kdy na boční okénka se bude chytat víc mušek než na čelní, to jde jen těžko. Zvlášť pokud jde o luxusní parník, jakým je řada E. A to může mít výkonný motor, jaký chce. A tak Mercerdes plánuje, že nová generace AMG E63 dostane speciální elektronickou regulaci stabilizace, pohonu a brzd, která umožní pořádně nažhavit pneumatiky v klouzavém driftu.

Mercedes-AMG E63 z roku 2016

Mercedes-AMG E63 z roku 2016

FOTO: Mercedes-Benz

Samozřejmě že elektronika pošle na zadek mnohem víc výkonu než na předek. Ale to je v moderních pohonech 4x4 jen otázka programátorského umu. Tohle nové auto by podle představitelů značky mělo přepisovat rekordy. S motorem o výkonu 600 koní (o 51 koní více než dosud) prý má prolétnout Zeleným peklem Nürburgringu pod 7:50, a to prý na standardních pneumatikách.

Mercedes plánuje výrazné navýšení AMG verzí, které se dotkne prakticky všech řad. Je to proto, že právě sportovnější verze jsou velmi žádané. Takže minimálně jednu AMG verzi by měla mít každá řada, včetně těch nejmenších.