Největší evropská automobilka loni po obvinění v USA přiznala, že po celém světě instalovala do zhruba 11 miliónů naftových aut software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Právní kroky vůči automobilce již kvůli tomu podniklo několik zemí, včetně USA a Německa.

Korejská prokuratura v červnu v rámci širšího vyšetřování činnosti automobilky zatkla místního manažera Volkswagenu.

Jihokorejské ministerstvo životního prostředí nyní zkoumá, zda odebrat certifikace 32 modelům aut Volkswagen a dalších modelů z jeho divizí Audi a Bentley. To by mohlo vést k zákazu prodeje těchto modelů v Jižní Koreji. Rozhodnutí by mohlo padnout ještě tento měsíc, případně začátkem srpna.

VW v Koreji padá o třetinu

„Rozhodli jsme se pozastavit prodej dotčených modelů, abychom omezili nejasnosti mezi prodejci a zákazníky," uvedl podle agentury Reuters mluvčí jihokorejské divize Volkswagenu. Opětovné získání osvědčení by podle něj bylo záležitostí zhruba tří měsíců. Jihokorejské divize Volkswagenu a Audi již dříve uvedly, že počkají až na rozhodnutí ministerstva. Pak zváží další kroky.

Volkswagen v Jižní Koreji po vypuknutí emisního skandálu čelí prudkému poklesu poptávky. V letošním prvním pololetí se odbyt automobilů se značkou VW na jihokorejském trhu meziročně propadl o třetinu na 12 463 vozů.