Řidič vozu jel s aktivovaným autopilotem, když se mu v květnu na jedné z floridských silnic stala osudnou srážka s kamiónem. Podle předběžné vyšetřovací zprávy NHTSA řidič kamiónu, který jel proti samořízenému vozu, zahnul na křižovatce doleva, na což autopilot nezareagoval a nezačal brzdit.

Důvodů, proč nefungovaly senzory, bylo tehdy hned několik. Především silné sluneční záření a silná prašnost. Oči, stejně jako senzor byly oslněny a bílý nákladní vůz, který vjel vozu Tesla Motors do cesty, nebyl detekován. Auto i přes pokročilé bezpečnostní systémy naplno narazilo do kamiónu a cestující zemřel.

Řidič má mít stálou kontrolu

NTHSA vyšetřuje nejen okolnosti nehody, ale i systém řízení, který byl v daném voze nainstalován. Zkoumá, zda nebyl „poddimenzován“, nevhodný, neměl chyby apod. Úřad prověřuje, zda nebude nutné svolat 25 tisíc vozů k opravě případného bezpečnostního nedostatku vozu, pokud by byl příčinou havárie.

Společnost Tesla Motors v prohlášení uvedla, že jde o první známý případ smrtelné nehody po 209 miliónech kilometrů, které vozy najezdily bez přímého ovládání člověkem. Tesla zdůrazňuje, že autopilot nesmí znamenat ztrátu pozornosti řidiče. Ten musí mít neustálou kontrolu nad celou situací na silnici a musí být vždy okamžitě schopen převzít opět řízení.

Nemělo by docházet k situacím jako u jiných nehod vozů Tesla Motors, kdy řidič zapnul automatické řízení a pak usnul.