Pro agenturu AP uvedl Klaus Ziehe ze státního zastupitelství v severoněmeckém Braunschweigu, že v současné době je vyšetřován člen společnosti Volkswagen, který se měl snažit zahladit stopy po falšování emisí, a to jen chvíli před tím, než se automobilka k falšování přiznala.

Podle vyjádření se však nejedná o nějaké velké narušení vyšetřování. Oni totiž jeho spolupracovníci tak úplně přesně neposlechli a mnoho z nich sice informace z počítačů smazalo, ovšem předtím je nahráli na externí paměti. Ty pak byly v rámci vyšetřování objeveny a zabaveny pro účely objasnění celé kauzy.

Zatím přesně nevíme, o jak vysoce postaveného člena VW šlo ani to, co bylo skutečným obsahem smazaných disků. Jisté je to, že Volkswagen v kauze Dieselgate přiznal, že falšoval své výsledky emisních testů díky softwaru, který rozpoznal testovací sérii a upravil hodnoty spalování tak, aby zakryly nadlimitní hodnoty jedovatých spalin ve výfukovém traktu. Kauza se údajně týká 11 miliónů automobilů na celém světě. [celá zpráva]

Současně s kauzou se otevřela „Pandořina skříňka“ mnoha dalších značek a ukazuje se, že nejedna značka na tom byla podobně. Žádná to však nepřiznala přímo. Třeba Suzuki, kde tento týden odstoupil její šéf, přiznala, že pro hodnoty spotřeby nepoužívala v mnoha případech testy, jak se požadovalo, ale prostě je teoreticky vypočítala. [celá zpráva]