Je jen několik opravdu velkých výrobců akumulátorů na světě, kteří jsou schopni dodávat velkým automobilkám. Mezi ně patří třeba LG Chem nebo Panasonic. Ovšem co bude, pokud takový dodavatel v určité chvíli nesplní dodávky, vypoví smlouvu, nedokáže své závazky naplnit?

Volkswagen by tento problém vyřešil vlastní cestou, která by znamenala nezávislost – stavbou nové továrny za 10 miliard eur (přes 270 miliard korun). List Handelsblatt cituje nejmenovaný zdroj z automobilky „Chceme se pustit do velkého díla, které nám pomůže znovu se dostat na průmyslový vrchol," ovšem hned vzápětí list Die Welt publikuje slova tiskového mluvčího, že „Volkswagen se ke spekulacím nevyjadřuje.“

O tom, že by to byl zcela logický krok, nikdo nemusí pochybovat. Volkswagen plánuje, že do deseti let bude produkovat ročně milión elektromobilů ročně, a to se nemluví o hybridních vozech, které by byly vybaveny těmito akumulátory také.

Konkurence musí být

Na světě je mnoho výrobců aut, ale jen málo výrobců akumulátorů. Podle mnohých by větší konkurence mohla snížit cenu tohoto veledůležitého automobilového dílu až o 30 %. Nyní už staví Tesla Motors novou továrnu na akumulátory v Nevadě. Ovšem zdá se, že poptávka po vozech Tesla naroste rychleji než továrna, a tak majitel firmy Elon Musk musí hledat řešení, jak doplnit chybějící akumulátory, dokud se nerozeběhne jeho vlastní Gigafactory. [celá zpráva]

Volkswagen by samozřejmě nemohl do takové továrny začít investovat bez vhodného partnera. I Tesla si přizvala Panasonic. U Volkswagenu se spekuluje o tradičních spolupracujících německých firmách, jako je Bosch nebo Continental, které by mohly přinést potřebné know-how.

Velkým problémem ovšem budou suroviny, protože akumulátory jsou plné vzácných prvků, kterých není na světě mnoho. Navíc výroba je dnes silně neekologická a v Japonsku, kde se většina akumulátorů vyrábí, tím trpí ohromné území. Velká část potřebných látek se pak těží v Číně. A Volkswagen by tak byl opět závislý na asijském trhu, což samozřejmě nechce.