Svolávací akce kvůli potenciálně smrtícím airbagům se tak v Japonsku rozšíří na 19,6 miliónu aut. Takata kvůli masivnímu skandálu pociťuje finanční problémy a najala si poradce, s nímž je chce řešit.

Největší díl nové svolávací akce v USA nesou na bedrech automobilky Honda Motor a Fiat Chrysler Automobiles, které svolávají asi 4,5 miliónu, respektive 4,3 miliónu vozidel.

V Japonsku budou auta svolána postupně do března 2019; v nafukovačích airbagů chybí vysoušecí prostředek. Místní ministerstvo dopravy nesdělilo, jakých výrobců se další svolávání týká. Počet automobilek, které svolávací akce dosud postihly, se ale z nynějších 17 zřejmě ještě zvýší.

Americké regulační orgány už dříve uvedly, že nafukovače mohou prasknout a do vozu se z nich vymrštit části kovu. Problémy jsou spojovány s 13 oběťmi na životech a s více než stovkou zraněných, především ve Spojených státech.

Takata ani automobilky zatím nevyjasnily, kdo je zodpovědný za hlavní zdroj problémů.