Hlavní obsah

Infiniti představilo koncept, který připomíná již vyráběné SUV

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V současnosti vyrábí Infiniti kompaktní SUV s označením QX30. Nový koncept, který bude oficiálně představen v pondělí na autosalonu v Pekingu, toto auto silně připomíná. Však se také jmenuje QX Sport Inspiration.

Foto: Infiniti

Infiniti QX Sport Inspiration concept

Článek

Značka Infiniti, tedy luxusní divize firmy Nissan, z Česka odešla. Prodeje byly mizerné, a tak nebyl důvod tu stále držet obchodní zastoupení. [celá zpráva]

V Evropě a ve světě ale Infiniti stále pokračuje a právě model QX30 je velmi úspěšný. Nikdo se tak nemůže divit, že se designéři rozhodli auto upravit a přestavět tak, aby bylo sportovnější, elegantnější, modernější… Klidně si dokážeme představit, že další generace sériového vozu bude takhle vypadat.

Foto: Infiniti

Infiniti QX30

Základ je vlastně stejný. Designerské pojetí nebo prohnutí posledního sloupku jasně ukazuje na model QX. Jenže při delším pohledu zjistíme, že je vlastně vše jiné. Od světlometů až po zadní výfuky.

Auto má robustnější tvar, celý spodní ponton je masivnější a posunutý směrem dolů. Za to může nejspíš výrazně odlehčená střecha a sloupky vozu, které jsou tenčí a protáhlejší. Také si všimněte, že auto nemá zpětná zrcátka, jen kamery.

Foto: Infiniti

Infiniti QX Sport Inspiration concept

Foto: Infiniti

Infiniti QX Sport Inspiration concept

Profil střechy se proti sériovému QX rychleji sklání, takže je auto opticky dynamičtější. Ostatně tomu odpovídá i výrazná odtrhová hrana nad zadním oknem. Vzadu zaujmou především dva ohromné výstupy z výfuků, zasazené do difuzoru.

Ještě jedna drobnost stojí za zmínku. Auto nemá kliky. Dnes ještě nevíme, jestli je to tím, že bude ovládáno mobilem nebo dotykem prstu. To se dozvíme v pondělí.

Foto: Infiniti

Infiniti QX Sport Inspiration concept

Interiér je dramaticky tvarovaný, zajímavé je, že na rozdíl od mnoha jiných firem se tady nespoléhá výhradně na dotykovou obrazovku. Naopak, jsou tu klasické ovladače.

Pod kapotou bude pravděpodobně zážehová jednotka. Usuzujeme tak z fotografie interiéru, kde je otáčkoměr cejchován do 8000 ot./min.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám