Hlavní obsah

SsangYong se vrací k šílenému designu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ženeva

Před lety vyhrávala značka SsangYong většinu anket o nejošklivější auta světa. Nová doba pod novým majitelem značce přinesla i pěkný design v podobě konceptu a budoucího sériového vozu Tivoli. Jenže jeho prodloužená verze XLV se zase vrací zpátky ke starým časům.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

SsangYong XLV

Článek

SsangYong Tivoli je velmi pěkné SUV, které nikoho nekopíruje. Vlastní jednoduchý, originální a přitom poutavý tvar sklízí od odborníků i veřejnosti pochvalná hodnocení. Posuďte sami na fotce dole.

Jenže teď jsme mohli vidět na autosalonu v Ženevě jeho prodlouženou verzi XLV. A připadá nám (a nejen nám), že se musel vrátit některý z designérů starého modelu Rodius. Ten se před lety přetahoval o nechvalné prvenství o nejošklivější vůz světa s Fiatem Multipla. Prý to nakonec vyhrál.

Foto: SsangYong

SsangYong Tivoli

Foto: SsangYong

SsangYong XLV

XLV je vlastně protažené Tivoli od C-sloupku dozadu. Vepředu je všechno stejné. I rozvor – 2600 mm. Jenže délka karoserie se natáhla o solidních 238 mm (celkem 4430 mm). To znamená, že zavazadelník se zvětšil o fantastických 297 l a v XLV tak má 720 litrů.

Foto: SsangYong

SsangYong XLV

Foto: SsangYong

SsangYong XLV

Jméno vozu je zkratkou pro eXciting Lifestyle Vehicle – vzrušující vozidlo pro volný čas. Podle nás je vzrušující hlavně to, jak designéři podivně napojili prodlouženou karoserii na původní tvary. Zepředu nebo tříčtvrteční pohled zepředu je ještě celkem v pořádku. Jenže zezadu... Už na fotkách vypadá auto poněkud „těžkopádně na zadek” a naživo je to bohužel ještě horší. Navíc malá zadní světla nechala ohromný prostor pátých dveří prázdný, vysoký a úzký.

Model XLV pohání stejné motory jako menší tivoli, tedy šestnáctistovky s výkonem a točivým momentem 94 kW/160 Nm u benzínové verze a 85 kW/300 Nm u nafťáku. V nabídce jsou šestistupňové manuální i automatické převodovky, v základu pak je pohon pouze přední nápravy, pohon 4×4 je za příplatek.

Vzhledem k tomu, že SsangYong chce s tivoli a XLV prorazit opět na světových trzích, bude to mít trochu obtížné. Uvidíme, co řeknou první zkušenosti z reálného provozu. Také netušíme, jak značka bude směřovat cenovou politiku.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

SsangYong XLV

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám