Hlavní obsah

Volkswagen zaspal, teď chce zrychlit vývoj

Je jasné, že v některých segmentech má Volkswagen dobře našlápnuto a uvedením určitých modelů na trh se přesně trefil do vkusu zákazníků. Ale jinde zaspal a ohromný kus prodejního koláče mu ukousla konkurence. Proto navýšil počty šéfů vývoje, aby se to v budoucnu neopakovalo.

Foto: X-Tomi Design

Volkswagen Cross ShootingBrake GTE Concept

Článek

Je to tradiční schéma velkých korporací. Pokud chcete větší výkon, najměte víc šéfů. Tak nějak to funguje i u Volkswagenu. Tady dali do vývoje hned čtyři nové šéfy, kteří si rozdělí kompetence podle velikosti aut. Budou za zachycení trendů, rychlé uvedení konceptů a modelů na trh sami zodpovídat.

Malé vozy, jako je VW Up! nebo dlouho očekávané a stále nevydané malé SUV, povede bývalý produktový manažer Klaus-Gerhard Wolpert. O patro výše, tedy střední třídu, která zahrnuje třeba Volkswagen Golf, povede Karlheinz Hell, který byl šéfem nákupu elektronických komponent pro automobilku VW. O ty velké, jako je Volkswagen Passat, Touareg či Sharan, se postará Elmar-Marius Licharz, bývalý člen kontroly kvality.

Čtvrtá divize je čistě elektrická. Bude se zabývat pouze speciálními modely na elektřinu jako Phaeton nebo multiuniverzální vůz na bázi konceptu Budd-E. Tu povede Christian Senger, bývalý člen technické divize vývoje automobilových komponent Continentalu.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Budd-E

Navýšení počtu vedoucích pracovníků je poněkud překvapivé. Volkswagen už dávno oznámil, že z důvodů snahy o získání peněz na urovnání problémů s Dieselgate ustřihne vedení vývojové skupině nemalou jednu miliardu eur, tedy asi 27 miliard korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám