Značka TVR byla chloubou britské automobilové výroby. Směle ji jmenovali ti, kteří měli vyjmenovat nejlepší britské značky – vedle Rolls-Roycu, Bentley a Jaguaru. Značka vedená Peterem Wheelerem dokázala vydělávat velké peníze, závodit na okruzích a mít přitom prestiž, která mnohým dalším firmám scházela. A především nabízela neustále silné a technicky pokročilé vozy.

Model 400SE značky TVR z roku 1990

Model 400SE značky TVR z roku 1990

FOTO: Profimedia.cz

V roce 2004 ji koupil ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij. Bohužel výsledkem jeho působení byla firma rozřezaná na kusy a v roce 2006 poslaná do nucené správy. Smutné je, že v dražbě nucené správy ji opět získal Smolenskij za nejvyšší částku. Pak se dlouho nic nedělo, sliby stíhaly sliby a v roce 2012 konečně Smolenskij uznal, že TVR nedokáže vzkřísit.

Srdcová záležitost

Po roce se k firmě dostal Les Edgar, britský milionář, pro kterého byly vozy TVR srdcovou záležitostí. Začal s finančními záplatami, výrobou náhradních dílů pro již vyrobené vozy a jejich servisní podporou. V polovině tohoto roku pak vydal velmi zajímavou zprávu – TVR se vrátí s novým modelem.

Model Sagaris značky TVR

Model Sagaris značky TVR

FOTO: Profimedia.cz

A na pomoc přišly posily nejfundovanější – Gordon Murray (bývalý McLaren) a firma Cosworth. První jmenovaný má na starosti vývoj a pak začlenění svého vlastního systému výroby iStream, který nabízí prvotřídní kompozitové konstrukce i do obyčejných vozů za přijatelné peníze.

Cosworth pak samozřejmě převezme přípravu motoru.

Model 3000M značky TVR z roku 1977

Model 3000M značky TVR z roku 1977

FOTO: Profimedia.cz

Další modely na podobném základu

Na design se můžete podívat na první CAD render na fotografii. Na motor se podívat nemůžete, ale podle informací se tento vidlicový osmiválec již protáčí na zkušební stolici a má výkon někde mezi 450 až 500 koňmi.

Ve výrobě by měl být auťák v roce 2017. A jestli se všechno osvědčí, v plánu je rychlé uvedení dalších modelů založených na podobném základu.