Mezi ukazatele výkonnosti ekonomiky patří i prodeje automobilů, protože právě pořízení nového vozu lidé v nefungující ekonomice oddalují. V Rusku se tedy ukazuje, jak moc dopadá na tamní ekonomiku pád cen ropy a ekonomické sankce.

Kupříkladu prodeje značky Lada se proti září minulého roku propadly o 41 procent. Prodali 21 658 vozů. Podobně je na tom i česká Škoda Auto, která prodala o 37 procent méně. Pro mnohé automobilky, které se na výrobu a prodej v Rusku soustředily (Škoda byla jednou z nich), je tohle hodně špatná zpráva.

Rusko chce klesající prodeje zastavit podporou domácích výrobců, do kterých nalijí další čtyři miliardy rublů (asi 1,5 miliardy korun).

Problémy automobilek v Číně

Velké potíže ovšem čekají automobilky i v Číně. Zde se zastavil vývoj ekonomiky a stejně tak i projede aut. Vláda navíc čím dál častěji přichází s omezeními pro vydávání nových registrací aut ve městech, kde je velký problém s emisemi. Omezené množství počtu vydaných nových registrací třeba v Pekingu znamená, že firmy ztrácení ty nejlepší místa pro prodeje svých výrobků. A bohužel i tady se na prodej hodně soustředila Škoda.