Video nám sice nevysvětlí, jak to všechno funguje, tedy jaké senzory kdy fungují, co sledují apod. Ale objasňuje, jak vlastně bude řidič takové auto ovládat, nebo jak bude fungovat předávání zodpovědnosti. Volvo ukazuje nové rozhraní IntelliSafe, které je integrováno do palubních přístrojů. Jeho ovládání je pak zařazeno do speciálně upravených pádel řazení pod volantem.

Celé to není nijak složité. Je vidět, že pokud se auto dostane na silnici, kde může automatické řízení sepnout, začnou blikat diody právě na pádlech. Jejich současným stlačením dává řidič vozu na srozuměnou, že může převzít řízení.

Když se blíží konec silnice, kde je bezpečné řídit autonomně, dá systém řidiči najevo informací na displeji, že má přebrat řízení. Opět začnou blikat pádla a řidič má šedesát sekund na to, aby opětovným zmáčknutím obou pádel převzal řízení.

V době, kdy řídí autopilot, vozidlo monitoruje 360° okolí auta. Dokáže samo udržovat rychlost, v těsnějších obloucích si přibrzdit, a dokonce i předjíždět samočinně pomalejší auta.

Volvo přebírá zodpovědnost za řidiče

A to nejlepší na závěr. Volvo se vyjádřilo, že pokud se někdy stane nehoda, za kterou bude moci autonomní vozidlo řízené v automatickém režimu, firma plně převezme zodpovědnost a sejme ji tedy z řidiče. Jak to chce udělat, to zatím přesně není známé. Volvo se totiž bude muset nějak vypořádat s legislativou mnoha států, protože ty samozřejmě neumožňují předávat si takto odpovědnost.

Každopádně prvních padesát modelů XC90 vyjede v testovacím provozu do ulic Göteborgu už v roce 2017. A do roku 2020 chce Volvo vypustit tato auta už jako klasické prodejní kusy pro zákazníky.