Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla se skladba dovážených ojetin stále více posouvá ke starším vozům. Auta starší deset let již tvoří téměř polovinu importu a podíl vozů starších 15 let se zvýšil ze tří procent před pěti lety na nynějších 11,5 procenta.

Dovoz aut starších 15 let se za tři čtvrtletí letošního roku zvýšil o tři čtvrtiny na 12 910 aut. Z toho 3254 bylo značky VW, 1771 Škoda a 862 BMW. Na dalších místech jsou Audi, Ford a Mercedes.

Pro dovoz ojetin do Česka neplatí téměř žádné omezení. Musí být pouze schválené do provozu v některé ze zemí EU.

V Česku je více než 1,8 miliónu aut, které plní pouze emisní normu Euro 2 nebo horší, z toho je 637 000 vozů bez katalyzátoru. Celkem jezdí v Česku kolem pěti miliónů osobních aut.