Podle všeho to vypadá, že motory s přidanou softwarovou mapou, která podle některých podváděla, podle jiných jen maximálně využívala možnosti dané homologační normy, měly pouze dieselové čtyřválcové motory. Jde o řadu s interním kódem EA 189 a plnící emisní normu Euro 5.

Podle vyjádření Volkswagenu UK skrytý software nemají benzínové motory ani výkonnější verze dieselových motorů TDI (Turbocharged Direct Injection) - tedy šestiválce a osmiválce. Ty se montovaly do modelů Audi, Porsche a Volkswagen.

Dieselgate vypukla před týdnem

Skandál vypukl před více než týdnem, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že firma u vozů s naftovými motory používala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za tyto podvody hrozí v USA pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun).

Skandál již začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob. Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 miliónů aut.

Čtěte také:
Škoda a VW svolají v Česku do servisu 148 tisíc aut s „cinknutými” motory
Dva milióny našich motorů falšovalo emise, přiznalo Audi
Podvody s emisemi dělala asi většina velkých automobilek
Škoda Auto přiznala: 1,2 miliónu našich naftových motorů falšovalo emise