„Z předchozího kombíku superb zůstaly zachovány praktičnost i výkon, přidali jsme sportovní ladění a vzhled,“ uvedl šéf automobilky Winfried Vahland. U superbu nechybí ani speciální řada Sport Line. Na stánku Škody jsou ovšem ještě sportovnější modely.

Nejrychlejší sériově vyráběná octavia všech dob s označením RS 230 má pod kapotou dvoulitrový benzinový motor o výkonu 169 kW, tedy 230 koňských sil. Z nuly na sto zrychlí za 6,7 sekundy a maximální rychlost má elektronicky omezenou na 250 km/h.

Fabia R5 kombi (koncept)

Fabia R5 kombi (koncept)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Supersportovním speciálem je vystavená studie Fabie R5 Combi. Pod rozšířenou karoserií je veškerá závodní technika včetně přeplňovaného motoru o objemu 1,6 litru a o výkonu 205 kW.

Velký zájem o SUV 

Posun do sportovního segmentu SUV předvedla nečekaně automobilka Bentley s modelem Bentayga. Ten je s motorem o výkonu 608 koní schopen vyvinout rychlost přes 300 kilometrů v hodině a zrychlit z nuly na stovku za 4,1 sekundy. [celá zpráva]

Kategorie SUV má ale ve Frankfurtu i typičtější zástupce, než je luxusní bentley. Velký nárůst v segmentu sportovně-užitkových vozů SUV předpokládá koncern Volkswagen (VW). I to je důvod, proč se do této kategorie pouští Škoda Auto s dosud utajovaným modelem, který se bude vyrábět ve východočeských Kvasinách. [celá zpráva]

Podle vedení VW vzroste celosvětový prodej kompaktních SUV v následujících třech letech téměř o desetinu na více než devět miliónů vozů. VW představuje na autosalonu druhou generaci úspěšného modelu Tiguan, patřícího do této kategorie.

Čtěte také
Nový Volkswagen Tiguan je první SUV na stejné platformě jako Škoda Octavia

Bude se vyrábět v silniční, terénní i sportovní verzi a také jako plug-in hybrid, který využívá solární panely a má kombinovanou spotřebu 1,9 litru paliva na 100 km. Podoba tiguanu může leccos napovědět o nové škodovce. Škoda Auto plánuje nový sedmimístný terénní vůz odhalit příští rok a později počítá i s menším SUV.

Odhaleny v úterý ve Frankfurtu byly i nový model Hyundai Tucson, který nahrazuje model ix35 vyráběný v Nošovicích, a nová Kia Sportage ze Žiliny.

Auto bez řidiče

Autosalon také ukazuje, že den, kdy auta nebudou potřebovat řidiče, by nemusel být daleko. Výrobci nákladních vozů už to na testovacích drahách předvedli a ve Frankfurtu je to jedním z témat.

Technické vymoženosti prostě vítězí. Asistenční systémy jsou schopny nejen zaparkovat auto, ale dokáží řídit desítky sekund auto při zaklimbání řidiče. Tyto asistenty mají i octavia či superb. Řidič tak může na chvilku založit ruce a dívat se, jak auto samo šněruje silnicí.

Automobilka VW předvedla v rámci probíhajícího autosalonu klip s malým modelem golf ve verzi s elektromotorem, kterak se obejde bez řidiče. Ten přijede do parkovacího domu, u výtahu vystoupí a míří na jednání, aniž by se zdržoval osudem vozu. Aplikací v mobilním telefonu dá autu pokyn. To samostatně odjíždí, senzory hlídají chodce i další překážky, vyhledá si parkovací místo, kde se dobijí baterie. Řidič skončí jednání, ve výtahu dá opět přes mobilní telefon pokyn a auto samo přijede k výtahovým dveřím.

Mobilní aplikace ve spojení s auty jsou dalším fenoménem frankfurtského autosalonu.

Automobilky se předhánějí ve výbavě a možnostech připojení k sítím. Vůz se za příplatkové balíčky stává hot spotem a dává posádce možnost připojit k internetu telefony, tablety a další elektroniku, přes niž lze poslouchat hudbu, sledovat trasu nebo třeba počasí v cíli cesty.