Auto je označeno jako Concept M. A jde vlastně o hodně upravený Cactus. Změnila se prakticky celá karosérie. Přední světla zůstala, stejně tak i základní tvar kapoty apod., ale třeba čelní sklo je nahrazeno jiným – výrazně skloněnějším. Zajímavé je, že má jen jeden stěrač, jak tomu bylo dřív.

Pak pokračuje karosérie směrem vzad přes plastové vybrané dveře a také zajímavá stupátka v boku vozu. Do auta se tak dá nasedat i bez otevření dveří, přeskočením bočního pontonu. Za zadními sedadly je pak oblouk, který jednak chrání posádku při převrácení, ale také slouží jako držák na surfy i střechu.

Ano, auto má střechu. Látková střecha je umístěna ve dvojitém dnu kufru a ručně ji lze upevnit na auto. Nafouknutím malých kapes se napne. Proud vzduchu nafoukne tři profily, které udrží střechu v optimální poloze. Proud vzduchu pohání kompresor umístěný v zadní části vozu.

Citroën Cactus M

Citroën Cactus M

FOTO: Citroën

Koncept Cactus M lze přeměnit ve skutečný bivak pro dvě osoby. Zadní lavice umožňuje díky důmyslnému systému překlápění prodloužit zavazadlový prostor, jehož spodní část víka se otevře a vytvoří se ležení pro dvě osoby. Podle přání lze spát pod širým nebem nebo pod střechou. Za pomoci stejného systému nafukování se ze střechy stane samonosný stan, který se roztáhne nad zadní částí vozu. Uvnitř se mohou postavit dvě osoby do výšky 180 cm.

Citroën Cactus M

Citroën Cactus M

FOTO: Citroën

Zajímavý je i interiér. Ne pro nějaký super nápad v rámci technologií nebo zábavy. Čalounění a potažení palubní desky byla totiž zkoncipována jako kombinézy na surf. Potištěná neoprenová tkanina v živých barvách vtiskla prostoru zajímavý charakter. Zvyšuje se tím také nepropustnost sedadel a zkracuje čas nutný k jejich vysušení.

Cestující tak mohou usednout do vozu, aniž by se museli sušit nebo sprchovat, neboť v prostoru pro nohy jsou otvory a sedadla jsou uzpůsobena tak, aby z nich mohla odtékat voda, a jejich materiál je odolný vůči soli; interiér lze dokonce ostříkat hadicí.