V případě osmé generace passatu si můžete zvolit, zda rychloměr a otáčkoměr budou klasicky analogové, nebo zda budou tvořeny displejem za 12 tisíc korun (a „povinně” dokoupit si musíte i navigaci za 51 tisíc). Jde o TFT displej s úhlopříčkou 12,3 palce, tedy stejně jako v Audi TT i v druhé (zatím neprodávané) generaci Audi Q7.

Rozlišení je opravdu vysoké: 1440 × 540 pixelů. O vykreslování grafiky se stará tak výkonný čip, že by před pár lety ve vašem PC stačil na hraní náročných 3D her. Konkrétně jde o čtyřjádrový čip Nvidia Tegra 3 se 192 grafickými jádry a taktovací frekvencí přes 1 GHz.

Grafický výstup je tak nádherně plynulý, ručky rychloměru či otáčkoměru mají špičkovou odezvu, ne jako ve starších range roverech, kdy obě ručky při pohybu viditelně cukaly. To v passatu naprosto neplatí, jen se podívejte na obě naše videa.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: VW Passat BiTDI – zrychlení 0–215 km/h

Animace "autíčka" po zapnutí a následně po vypnutí motoru je krásná, tady budou techničtí hračičkové blahem bez sebe. Obrovskou výhodou je i možnost přepnout si oba "budíky" na pozadí, přičemž hlavní plochu pak zabere navigace. A pokud si přepnete zobrazování rychlosti i do prostředního displeje, uvidíte aktuální rychlost vozu hned třikrát - uprostřed (coby velké číslice), na pravém „budíku” a v malém textovém poli pod ním.

Škoda jen, že tak jako tak musíte sklopit oči, promítání před řidičem by bylo mnohem lepší. Jenže zatím se na předním skle promítá pouze rychlost vozidla (Audi, BMW a další).