Článek
Základem je samozřejmě model X5, přibyl elektromotor, baterie a zdířka na elektrickou zásuvku. Najdete ji na levém boku nad blatníkem. Vysokonapěťové akumulátory jsou pak pod podlahou zavazadlového prostoru, který se snížil o 65 litrů na současných pět stovek.
Pod kapotou najdete čtyřválcový motor, to jest jednotku, kterou žádná jiná benzínová X5 nemá. Spalovací motor má největší výkon 180 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 350 newtonmetrů. Elektromotor nabízí 83 kW (a 250 Nm), ale vzhledem k rozdílným otáčkám se obě hodnoty nesčítají, BMW X5 xDrive40e tudíž nabídne 230 kW/313 k a 450 Nm.
Čistě na elektřinu maximálně 31 km
Zrychlení na „stovku“ je otázkou 6,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 210 km/h. Čistě na elektřinu ujedete 31 kilometrů rychlostí nejvýše 120 km/h. Odtud pramení i optimistické hodnoty spotřeby paliva, které jsou na úrovni 3,4–3,3 litru v závislosti na použitých pneumatikách.
Elektromotor je integrován do 8stupňové převodovky Steptronic, energii mu dodávají lithium-iontové akumulátory. Plné dobití baterií z běžné domácí zásuvky zabere bez deseti minut čtyři hodiny. Nový model se bude vyrábět v továrně ve městě Spartanburg v Jižní Karolíně.