Hlavní obsah

Koenigsegg Regera: extrémní hybrid zvládne 0-400 km/h pod 20 sekund

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Švéd Christian von Koenigsegg působí coby výrobce automobilů teprve jednadvacátým rokem, za tu dobu už stihnul vytvořit deset extrémních (hyper)sportovních automobilů. Hybridní a naživo velice pohledná regera je dalším modelem, který boří hranice.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Článek

Regeru, jednu z mála utajených ženevských premiér využívající technický základ z dřívějšího medelu Agera, pohání čtveřice motorů. Tím hlavním je spalovací - pětilitrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec, který váží 189 kilogramů. Motor - pokud je v nádrži vysokooktanový benzín - nabídne největší výkon 809 kW (1100 k) při 7800 otáčkách, osmiválec můžete vytočit do 8250 otáček.

Točivý moment vrcholí na 1280 newtonmetrech (při 4100 otáčkách), mezi 2700 až 6170 otáčkami ale máte k dispozici „kulatých” a velmi působivých 1000 Nm.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Trojice elektromotorů má výkon 515 kW (700 k). Dva elektromotory jsou instalované u obou zadních kol, třetí je spojen klikovou hřídelí přímo s osmiválcem (energii elektromotorům dodávají baterie s kapacitou 9,27 kWh). Výrobce uvádí, že dle metodiky EU zvládne regera ujet 50 kilometrů čistě v elektrickém režimu. Spotřebu benzínu se zatím nikde nedozvíte, víme však, že palivová nádrž pojme 82 litrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Karbon-keramické brzdy, stovka za 2,8 sekundy

Brzdy jsou karbon-keramické, průměr předního kotouče činí 397 mm, zadního 380 mm. Automobil je obut do pneumatik Michelin Supersport, vpředu s rozměrem 275/35, vzadu pak 345/30. Dvoumístná a dvoudveřová regera má odnímatelnou střechu a váží 1628 kilogramů (suchá hmotnost - 1420 kg). Veškerý výkon, který dosahuje 1,11 MW neboli 1500 koní, se přenáší na zadní kola.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Na závěr přinášíme výkonnostní parametry, které berou dech, zrychlení 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, 0-400 km/h za méně než 20 sekund. Pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h - 3,2 s. Nejvyšší rychlost automobilka neuvedla, jisté však je, že začínat bude číslicí čtyři.

Koenigsegg  plánuje vyrobit 80 kusů, cena za jednu ručně vyráběnou regeru dosahuje cca 47 miliónů korun. Auto je dlouhé 4,56 metru, široké 2,05 m a vysoké pouhý jeden metr a deset centimetrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Koenigsegg Regera

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám