Evropský parlament nařízení o vybavení systémem ESP schválil 10. března 2009. ESP dovede zabránit smyku vozidla, není ale dobré na tento systém výhradně spoléhat – fyzikální zákony pochopitelně obejít nedokáže a bylo by naivní myslet si, že díky němu zmizí z evropských silnic smrtelné nehody. ESP dovede napravovat menší chyby řidičů a v tomto kontextu jde o opravdu užitečný systém. Pokud ale jde o vážné překročení možností automobilu či řidiče, nepomůže vám obvykle ani systém elektronické stabilizace.

Tříleté přechodné období dávalo automobilkám čas, aby ESP zavedly do všech svých modelových řad. Pokud totiž bylo auto homologováno před listopadem 2011, ESP mít nemuselo. Nyní každý v Evropské unii prodaný nový automobil a lehké užitkové vozidlo tuto elektronickou berličku musí mít povinně. Některé automobilky umožňují ESP dočasně deaktivovat, obvykle ale „stabilizace” nejde úplně vypnout.

Svoji premiéru měl systém "jízdní stability" ve vozidle Mercedes-Benz S 600 Coupé (C 140). Několik měsíců poté následovalo jeho zavedení také ve třídě S (W 140) a v roadsteru SL (R 129).