Hlavní obsah

Jaguar XE je hezké auto, ale vzhled zadních světel budí rozpaky

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hlavní novinkou Jaguaru na pařížském autosalonu bylo nové XE, které má být konkurentem zejména pro německou střední třídu s pohonem zadních kol. Jaké dojmy na nás zanechala statická prohlídka?

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Článek

Prohlédli jsme si nové XE hned ve třech barevných provedeních a raději jsme stánek „britské kočky” navštívili dvakrát. Klasické proporce prémiového sedanu působí reprezentativně, design nezapře odkaz na XF.

Zepředu i z profilu je XE opravdu líbivé, rozpaky ale poněkud budí zadní provedení světel. Nejenomže část zasahující do boku působí jako v superbu liftback druhé generace (což by tolik nevadilo), ale část na víku zadních dveří je prostě příliš obrovitá a připomínají čínsko-izraelský Qoros 3 za půl miliónu korun. Možná, že další setkání s XE náš dojem změní, v Paříži nás ale zadní partie XE nezaujaly. Na rozdíl od těch předních či bočních.

Nový model je dlouhý 4672 mm, široký 1850 a vysoký 1416, přičemž rozvor náprav má nadprůměrných 2835 mm. Hmotnost v závislosti na motoru a výbavě začíná na 1474 kilogramech. Na rozdíl od kupé a roadsteru F-Type není karoserie celohliníková, tento lehký materiál ale má na podvozku i karoserii významný podíl (75 procent).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Příští rok bude i verze 4x4

Motorizace nabízejí výkon od 120 kW (163 koní) do 250 kW (340 koní), převodovka je osmistupňová automatická, u naftových motorů dostanete i manuální šestistupňovou převodovku. Poháněná jsou zadní kola. Vrcholem nabídky je verze S. Tu pohání kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten nabízí největší výkon 340 koní s točivým momentem 450 Nm. XE S zrychlí z 0–100 km/h za 5,1 sekundy a má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. Převodovka je výhradně automatická s osmi rychlostními stupni.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Tuzemský importér už oznámil i prodejní ceny. Nejméně zaplatíte za základní benzínovou verzi, a to konkrétně 1 038 644 korun. Za nejlevnější dieselové provedení dáte nejméně 1 039 632 korun. Vrcholné provedení s motorem o výkonu 340 koní přijde o více než půl milión dráž než základní model - stojí od 1 554 608 korun a s příplatkovou výbavou se bez problémů přehoupnete i přes dva milióny korun.  Od roku 2016 bude Jaguar XE k dostání i s pohonem všech kol.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám