Hlavní obsah

Jaguar XE je hezké auto, ale vzhled zadních světel budí rozpaky

Novinky, maž

Hlavní novinkou Jaguaru na pařížském autosalonu bylo nové XE, které má být konkurentem zejména pro německou střední třídu s pohonem zadních kol. Jaké dojmy na nás zanechala statická prohlídka?

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Článek

Prohlédli jsme si nové XE hned ve třech barevných provedeních a raději jsme stánek „britské kočky” navštívili dvakrát. Klasické proporce prémiového sedanu působí reprezentativně, design nezapře odkaz na XF.

Zepředu i z profilu je XE opravdu líbivé, rozpaky ale poněkud budí zadní provedení světel. Nejenomže část zasahující do boku působí jako v superbu liftback druhé generace (což by tolik nevadilo), ale část na víku zadních dveří je prostě příliš obrovitá a připomínají čínsko-izraelský Qoros 3 za půl miliónu korun. Možná, že další setkání s XE náš dojem změní, v Paříži nás ale zadní partie XE nezaujaly. Na rozdíl od těch předních či bočních.

Nový model je dlouhý 4672 mm, široký 1850 a vysoký 1416, přičemž rozvor náprav má nadprůměrných 2835 mm. Hmotnost v závislosti na motoru a výbavě začíná na 1474 kilogramech. Na rozdíl od kupé a roadsteru F-Type není karoserie celohliníková, tento lehký materiál ale má na podvozku i karoserii významný podíl (75 procent).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Příští rok bude i verze 4x4

Motorizace nabízejí výkon od 120 kW (163 koní) do 250 kW (340 koní), převodovka je osmistupňová automatická, u naftových motorů dostanete i manuální šestistupňovou převodovku. Poháněná jsou zadní kola. Vrcholem nabídky je verze S. Tu pohání kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten nabízí největší výkon 340 koní s točivým momentem 450 Nm. XE S zrychlí z 0–100 km/h za 5,1 sekundy a má elektronicky omezenou maximální rychlost na 250 km/h. Převodovka je výhradně automatická s osmi rychlostními stupni.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Tuzemský importér už oznámil i prodejní ceny. Nejméně zaplatíte za základní benzínovou verzi, a to konkrétně 1 038 644 korun. Za nejlevnější dieselové provedení dáte nejméně 1 039 632 korun. Vrcholné provedení s motorem o výkonu 340 koní přijde o více než půl milión dráž než základní model - stojí od 1 554 608 korun a s příplatkovou výbavou se bez problémů přehoupnete i přes dva milióny korun.  Od roku 2016 bude Jaguar XE k dostání i s pohonem všech kol.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar XE

Související témata:

Výběr článků

Načítám