Možná si říkáte, že porovnáváme neporovnatelné, cílem ale bylo zjistit, o kolik pomalejší bude dvoutunový luxusní sedan s výkonem přes 500 koní. A výsledek byl vcelku překvapující, i když řidič motocyklu jel podle svých slov na zhruba 80 procent schopností svých a svého stroje.

Ve velkém luxusním sedanu, kterým Audi S8 bezpochyby je, samozřejmě zpoza odvětrávaného pohodlného „křesla” s masáží nešlo mnoho zkazit – s pohonem všech čtyř kol a samočinnou převodovkou stačilo jen zabořit pravý pedál až do podlahy a čekat, až auto po ujetém jednom kilometru proletí cílem.

Doplňme, že v cíli na letištní ranveji jela S8 tachometrových 253 km/h, Kawasaki měla na rychloměru přes 280, a pokud by jela ještě odvážněji, digitální ukazatele by ukázaly číslice 300.

Video

Kawasaki - záběry z čipové kamery

520 koní a 2050 kg vs. 211 koní a 268 kg

Audi S8 pohání čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Výkon motoru činí 382 kW (520 k) při 6000 ot./min. Stovku tento model zvládne za 4,2 s. Měří kolem pěti metrů a váží přes dvě tuny.

Redakční test s videem najdete zde.

Kawasaki ZZR 1400 nabídne na 268 kilogramů hmotnosti fantastických 155 kW (211 k) při 10 000 otáčkách. Stovku zvládne pod tři sekundy, 0–200 km/h za rovněž dechberoucích osm sekund.