„Motor se ve sportovním režimu chová téměř jako atmosférický, není znatelná 'turbodíra', roztáčení turbodmychadla je okamžité, určitě je zde ve sportovním režimu použit 'civilní' ALS systém pro rychlejší vytvoření plnicího tlaku po předchozím ubrání plynu,” pochvaluje si po prvních kilometrech na okreskách v okolí Mladé Boleslavi Pavel Sibera. Přeplňovaný dvoulitr zkoušeného modelu nabídne 265 koní a na stovku vystřelí za rovných šest sekund.

„Řízení funguje velmi dobře, díky konstrukci přední nápravy s oddělenou těhlicí je zde minimální přenos sil do volantu od poháněných předních kol i při vysokém výkonu. Převodovka představuje lepší nadprůměr; když nepřeskakujete při řazení dolů 'kvalty', je přesná,” uvádí během jízdy Sibera, který – jak zjišťujeme během dopolední sobotní projížďky na prázdných okreskách – schopnost řídit sportovní auta rozhodně neztratil.

Renault Mégane R.S. Cup

Renault Mégane R.S. Cup

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Nedostatky? Zejména brzdy

Ne všechno je ale podle legendy české rallye ideální. Jedna z výtek směřuje k brzdám, které dodalo věhlasné Brembo. „Pedál brzdy je tvrdý, není to ale na škodu, protože je citlivější. Brzdy nejsou dimenzované na delší velké zatížení, velký podíl na tom má i velká hmotnost tohoto auta,” uvádí Pavel Sibera.

„Rozložení účinnosti brzd ve sportovním režimu, kdy je potlačena funkce ABS, je zbytečně moc ve prospěch přední nápravy. Vyšší účinnost zadních brzd by pomohla i k celkově lepší účinnosti celku. Třeba Citroën DS3 Racing brzdí celkově lépe.”

„Mégane R.S. je na limitu v pomalých zatáčkách lehce nedotáčivý, na ubrání plynu reaguje přetáčivě, což pomáhá zatočení. Sedačky Recaro mají dobré boční vedení, škoda že nejdou spustit ještě o trochu níž. Jsem rád, že volant je kulatý a nemá placatý spodek, hůře se pak drží ve spodní části.”

Renault Mégane R.S. Cup pro Novinky.cz otestoval Pavel Sibera.

Renault Mégane R.S. Cup pro Novinky.cz otestoval Pavel Sibera.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Hodně tvrdý podvozek funguje i na uskákané okresce

A co tvrdý podvozek, který při normální jízdě docela obtěžuje? „Podvozek se zdá být při pomalé jízdě hodně tvrdý, jeho fungování při jízdě na limitu a na uskákané okresce je obdivuhodné. Má velkou výhodu v tom, že je nezáludný, nikdy neprovede nějakou rychlou, nepředvídatelnou reakci – rychlý přechod do smyku a tak dále,” říká Pavel Sibera.

„Otázka je, jak bude fungovat na mokru (během jízdy bylo velmi horko, vozovka byla rozpálená sluncem – pozn. autora). Chválím možnost nastavení 'posunutí' účinku ABS, celkové nastavení auta představuje velmi dobrý kompromis,” uzavírá Pavel Sibera.