Hlavní změnou nejsportovnější verze focusu (do příchodu špičkové varianty RS) je jinak tvarovaný nárazník a kapota, v nabídce jsou nové designy litých kol – průměr 18 a 19 palců. Jiné jsou rovněž přední světlomety. Přední maska chladiče je stejná jako ta, kterou letos dostaly i běžné verze focusu. Svým tvarem a velikostí připomíná masky chladiče, které používá Aston Martin, v případě focusu ale velká „tlama” tak nekřičí jako u malé fiesty.

Uvnitř je nový barevný dotykový displej o velikosti osmi palců a jinak tvarovaný volant. Díky novému displeji ubylo na středové konzole tlačítek. Výborná sedadla Recaro zůstala zachována.

Ford uvedl, že přepracoval nastavení tlumičů, na předních kolech jsou modifikované pružiny. Jinak nastavená je i odezva elektrického posilovače řízení.

Ford Focus ST (2014)

Ford Focus ST (2014)

FOTO: Ford

Nový naftový motor, benzínový se stejným výkonem

Benzínový motor má stejné parametry jako před omlazením (184 kW a 350 Nm), kontroverzní instalací start/stop systému klesla normovaně naměřená spotřeba, v praxi ale bude stejná.

Ford Focus ST

Ford Focus ST

FOTO: Ford ČR

Hlavní novinkou pod kapotou je turbodiesel. Čtyřválec 2.0 TDCi nabídne 136 kW (185 k) při 3500 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 400 Nm. Zrychlení 0–100 km/h je v případě motoru TDCi otázkou 8,1 sekundy (benzínová verze 6,5 s), nejvýše se tento model rozjede na 217 km/h (247 km/h).

Světovou premiéru si omlazený Focus ST odbyl na právě zahájeném festivalu v Goodwoodu, prodej bude zahájen v listopadu a první zákazníci si svá auta odvezou zkraje příštího roku. Cena nebyla zveřejněna, nějak dramaticky se asi od té stávající (od 670 000 korun) lišit nejspíš nebude.

Ford Focus ST (2014)

Ford Focus ST (2014)

FOTO: Ford