Zakrytý passat ukazuje nový tvar světlometů s využitím diod ve tvaru bumerangu. Patrná je i dynamická silueta bočních partií, více ale auto pod plachtou neukáže. Zvláštně působí obrovská kola těsně vyplňující blatníky, dost možná ale jde o optický klam.

V závislosti na variantě motoru a převodovky je nový passat až o 85 kg lehčí. Bude prvním volkswagenem, který bude možné objednat také s průhledovým displejem (Head-up Display). Ten promítá důležité informace (rychlost, pokyny z navigace) přímo do zorného pole řidiče.

Nový passat přijde na trh s devíti motory, jejichž výkony pokrývají rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. V nabídce bude i nejvýkonnější čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním (TDI), který Volkswagen kdy nabízel. Jedná se o nově vyvinutý motor se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW/240 k. Velmi zajímavý točivý moment 500 Nm má řidič k dispozici při 1750 otáčkách. [celá zpráva]

Stejnou techniku dostane i třetí generace Škody Superb, která se opět bude nabízet ve verzích liftback a kombi. Jde o první Škodu, která dostane adaptivní tlumiče. Málokdo ví, že současný superb je postaven na prodloužené platformě Golf/Octavia, a nikoliv passatu. U nové generace bude u obou aut použit shodný - byť finálně odlišně odladěný dle specifik daného modelu - základ modulárního systému MQB. Nejvýkonnější turbodiesel ale podle našich informací bude mít pouze passat. [celá zpráva]