Článek
Německé automobilce Opel, která patří americkému koncernu General Motors, se v loňském roce podařilo po 15 letech zvýšit podíl na evropském trhu. Celkem podíl Opelu a jeho britské sesterské značky Vauxhall v Evropě podle předběžných údajů vzrostl na 5,61 procenta z 5,59 procenta (některé zdroje uvádějí podíl 5,8 procenta).
Cíl má ale ještě vyšší - osm procent v celé Evropě roce 2022, v Německu 10 procent (nyní 7,2 procenta). Plán počítá s provozním ziskem (před zdaněním a úroky) ve výši pěti procent.
Do čtyř let 27 nových modelů
Pakliže budeme samostatně počítat i všechny karosářské verze, nabízí v současné době Opel celkem 24 modelů. Cílem ambiciózního plánu je do roku 2018 zákazníkům nabídnout 27 nových modelů a 17 nových motorů, což znamená prakticky obnovit kompletně celou modelovou řadu a přidat čtyři modely navíc. Jak to chce Opel stihnout, není známo.
Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a General Motors chystal jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodl Opel restrukturalizovat vlastními silami. Americký podnik v minulém roce oznámil, že do konce roku 2016 plánuje investovat do Opelu čtyři miliardy eur (110 miliard korun). Předloni Opel vykázal ztrátu 1,8 miliardy USD (36,2 miliardy korun).