Malebné rakouské městečko Reifnitz se koncem května rozroste o desítky tisíc návštěvníků. Původně malý sraz milovníků Golfů GTI se rozrostl do obrovské akce, která na tři dny ochromí celé městečko. K jezeru Wörthersee obklopeném celoročně zasněženými vrcholky hor loni dorazilo na 150 tisíc lidí a letos by tomu nemělo být jinak.

Průměrný věk účastníků se pohybuje kolem pětadvaceti, poznávacím znamením je bohaté tetování, i když samozřejmě ne u všech. Nejde ryze o mužskou záležitost, spoře oděných dívek se na srazu proplétá velké množství. Sem tam je vidět rodinka s kočárkem, ale proti typickým návštěvníkům této akce jde vysloveně o menšinu.

Tuningový sraz koncernových aut GTI-Treffen - koncep Seat Cupster

Tuningový sraz koncernových aut GTI-Treffen - koncept Seat Cupster

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Městečkem už od dopoledních hodin duní hlasitá techno hudba, která se kupodivu jen výjimečně line z „vytuněných“ automobilů. Ty příjezd do města prodlouží o hodiny (lepší je z okolních vesnic vyrazit jedním z rychlých člunů, jedna jízda, při které budou mít citlivější jedinci nepříjemný pocit v žaludku, stojí zhruba dvacet euro). Hudba zní tedy ze stánků firem nabízejících buď občerstvení, nebo tuningové doplňky, případně trička, klobouky a další oblečení s logem GTI-Treffen.

Typické auto? Golf GTI

Naprostá většina pomalu se ploužících automobilů s laděným výfukem je Golf GTI poslední a předposlední generace, což je trochu nuda. Zajímavé jsou ale původní golfy ze sedmdesátých let a staré volkswageny obecně, veteránů je tady ale menšina, dle našich odhadů kolem deseti procent, spíše ještě méně.

Volkswagen GTI Roadster živě z GTI Treffen

Volkswagen GTI Roadster živě z GTI-Treffen

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Většina aut je navíc s logem VW, sem tam vidíte nějakou Audi a jen občas upravenou škodovku. Porsche jsme viděli jediné (nádhernou 911 - 993 bez jakékoliv úpravy), lamborghini nebo dokonce bentley či bugatti ani jedno. Bůhví proč na sraz přijeli i majitelé Tatry 603, Fordu Mustang nebo asi čtyř BMW. Dle registračních značek je většina účastníků z Rakouska nebo z nedalekého Německa, sem tam je vidět švýcarská značka, viděli jsme i pár českých a dokonce jednu ruskou.

Čtyři značky koncernu i nejvyšší vedení

Z automobilek koncernu VW dorazily čtyři: pochopitelně Volkswagen, dále Audi, Seat a Škoda, která letos oficiálně vystavuje popáté. Na stáncích byly k vidění studie připravené přímo pro toto setkání, což této akci, jež se letos konala po 33., bezpochyby přidává punc exkluzivity. A GTI-Treffen je marketingově zajímavé i pro samotné automobilky. Ostatně kdyby ne, tak bychom na stánku Škody nezahlédli šéfa značky Winfrieda Vahlanda, šéfdesignéra Jozefa Kabaně nebo vedoucího technického vývoje Franka Welsche.

Tuningový sraz koncernových aut GTI-Treffen

Tuningový sraz koncernových aut GTI-Treffen

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Opravdu hezkých automobilů ale na této akci mnoho nenajdete, většina automobilů je upravena tak nějak nezajímavě, hodně ale záleží na estetickém cítění majitelů a také na tom, zda vizuální tuning berete jako ničení, nebo naopak zkrášlování natolik komplikovaných strojů, jakými moderní automobil bezpochyby je.

Tuningový sraz koncernových aut GTI-Treffen - auto s volantem vpředu i vzadu

Tuningový sraz koncernových aut GTI-Treffen - auto s volantem vpředu i vzadu

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Pokud je vám kolem dvaceti a máte rádi upravená auta a komunitu kolem nich, budete z GTI-Treffen nadšeni, zvláště když bude jako letos slunné počasí. Kdo má raději méně hlasitá, méně okázalá a více „automobilová” setkání, bude z rozjuchaných mladých lidí v upravených Golfech GTI trochu nesvůj.