Hlavní obsah

Nejméně ztrácí v Británii hodnotu Mini, Škoda před Mercedesem i BMW

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už v momentě, kdy se zcela novým autem vyjedete z autosalonu, jeho tržní cena klesne. Podle studie, kterou zveřejnil britský Auto Express, na tamním trhu po roce používání nejméně ztrácí hodnotu domácí značka Mini, nejhůře jsou na tom modely od Chrysleru.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mini Cooper S

Článek

První dvě příčky v britské statistice, kterou pro časopis vypracovala firma Glass’s, jistě ne náhodou obsadily dvě tamní značky – Mini s průměrnou roční ztrátou ve výši 16,4 procenta a Land Rover, jehož majitelé v průměru ztratí na ceně vozidla rovných 17 procent. Další z britských značek – Jaguar – se umístila s hodnotou 23,2 procenta až na chvostu tabulky.

Třetí příčku obsadila Toyota (17,5 %), dobře si vedl i koncern Volkswagen, jehož nejlepší značkou v této statistice jsou auta s logem VW (18,3 procenta), nejhorší ze sledovaných pak Škoda Auto (20,3 procenta). I tak ale škodovky dopadly lépe než modely od BMW (21,5 %) nebo Mercedesu (20,6 %).

Největší propad u Chrysleru

Nejhorší značkou ze všech pak byl Chrysler, u něhož ztráta hodnoty činí 26,6 procenta. Rozdíl mezi prvním a posledním tak činí 10,2 procentního bodu. Pokud bychom teoreticky počítali se stejnou pořizovací cenou 500 000 korun, auto Mini byste po roce prodali se ztrátou 82 000 korun, některý z modelů od Chrysleru pak musíte zlevnit o 133 000, rozdíl činí 51 tisíc korun.

Samozřejmě jde o průměrné hodnoty, vždy záleží na technickém stavu prodávaného automobilu i velikosti poptávky. Vypovídací hodnotu ale zveřejněná statistika má i tak.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám