První dvě příčky v britské statistice, kterou pro časopis vypracovala firma Glass’s, jistě ne náhodou obsadily dvě tamní značky – Mini s průměrnou roční ztrátou ve výši 16,4 procenta a Land Rover, jehož majitelé v průměru ztratí na ceně vozidla rovných 17 procent. Další z britských značek – Jaguar – se umístila s hodnotou 23,2 procenta až na chvostu tabulky.

Třetí příčku obsadila Toyota (17,5 %), dobře si vedl i koncern Volkswagen, jehož nejlepší značkou v této statistice jsou auta s logem VW (18,3 procenta), nejhorší ze sledovaných pak Škoda Auto (20,3 procenta). I tak ale škodovky dopadly lépe než modely od BMW (21,5 %) nebo Mercedesu (20,6 %).

Největší propad u Chrysleru

Nejhorší značkou ze všech pak byl Chrysler, u něhož ztráta hodnoty činí 26,6 procenta. Rozdíl mezi prvním a posledním tak činí 10,2 procentního bodu. Pokud bychom teoreticky počítali se stejnou pořizovací cenou 500 000 korun, auto Mini byste po roce prodali se ztrátou 82 000 korun, některý z modelů od Chrysleru pak musíte zlevnit o 133 000, rozdíl činí 51 tisíc korun.

Samozřejmě jde o průměrné hodnoty, vždy záleží na technickém stavu prodávaného automobilu i velikosti poptávky. Vypovídací hodnotu ale zveřejněná statistika má i tak.