Článek
Základní tvar je shodný s druhou generací, vzadu se na první pohled prakticky nic neměnilo. Sice zde uvidíte nová diodová světla, jejich tvar je ale prakticky stejný s tím, na co jsme byli zvyklí u druhé generace. Vpředu je změn více a nutno dodat, že s nimi té-téčko prokouklo. Výrazná maska chladiče připomíná dražší R8, ostřeji řezané světlomety a celkově hranatější design při zkoumání přímo na ženevském autosalonu zanechaly velmi dobrý dojem.
S vnější délkou 4,18 metru je nové TT přibližně stejně dlouhé jako předchozí model, jeho rozvor se ovšem prodloužil o 37 mm na 2505 mm. Šířka 1832 mm a výška 1353 mm jsou zcela totožné s druhou generací.
Hliník se odstěhoval do Ingolstadtu, 50 kg šlo dolů
Audi TT opět využívá karoserii s prostorovým rámem, vyrobenou z hliníku a oceli. Lehký hliník byl použit na bočních prazích, rámu střechy, dveřích, kapotě motoru a zadním výklopném víku. Také díky tomu třetí generace zhubla 50 kilogramů, v této souvislosti stojí za to připomenout, že rozdíl mezi druhou a první generací (která hliník nevyužívala) činil 90 kilogramů.
Objem zavazadlového prostoru je s nynějšími 305 litry o 13 litrů větší než u předchůdce, jakkoliv tento prvek není u sportovního kupé podstatný. Co je důležitější, je zvětšení počtu barev karoserie na 11, přičemž dvě jsou nové.
Plně digitální rychloměr a otáčkoměr
Poprvé se v sériově vyráběném Audi objevuje tzv. Audi virtual cockpit, plně digitální sdružený přístroj, který přímo před řidičem zobrazuje informace na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3 palce.
Řidič má na výběr klasické zobrazení s rychloměrem a otáčkoměrem nebo režim nazvaný Infotainment. V něm valnou část displeje zabere grafický výstup z navigačního systému (případně audioaparatury, telefonního seznamu či dalších, pro samotné řízení nepodstatných, činností).
Motorizace pro Audi TT (2014) - předběžné hodnoty | |||
---|---|---|---|
motor | 2.0 TFSI | 2.0 TFSI | 2.0 TDI |
max. výkon | 169kW/230k | 228kW/310k | 133kW/184k |
max. toč. moment | 370 Nm | 380 Nm | 380 Nm |
0-100 km/h | 6,0 s | 4,7 s | 7,2 s |
max. rychlost | 250 km/h | 250 km/h | 235 km/h |
komb. spotřeba | - | - | 4,2 l |
Tři motorizace, k dispozici i 4x4
Pod kapotou jsou výhradně čtyřválcové motory s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Jejich výkony sahají od 135 kW (184 k) do 228 kW (310 k). V nabídce jsou dva benzínové motory TFSI (u ostatních aut koncernu označované TSI) a vznětová jednotka TDI.
V nabídce je buď pohon předních kol, nebo verze quattro s elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex páté generace, uloženou u zadní nápravy. V nabídce je jak šestistupňová přímo řazená převodovka, tak dvouspojkové DSG.
Ceny ani přesné datum zahájení prodeje zatím nebyly oznámeny. Téměř stoprocentní je i otevřená verze roadster, třebaže zatím oficiálně nebyla zástupci Audi potvrzena - ingolstadtská automobilka ji nabízela pro TT první i druhé generace.