Hlavní obsah

Nové Audi TT zhublo o 50 kg, v nabídce má tři motorizace

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednou z desítek světových premiér v úterý zahájeného ženevského autosalonu, byla i třetí generace sportovního kupé TT. Ta svým designem navazuje na předchozí verzi, kromě nižší hmotnosti a úspornějších motorů přináší i výraznější vzhled předních partií.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Audi ve světové premiéře ukázalo v Ženevě třetí generaci sportovního kupé TT, včetně rychlejší verze TTS.

Článek

Základní tvar je shodný s druhou generací, vzadu se na první pohled prakticky nic neměnilo. Sice zde uvidíte nová diodová světla, jejich tvar je ale prakticky stejný s tím, na co jsme byli zvyklí u druhé generace. Vpředu je změn více a nutno dodat, že s nimi té-téčko prokouklo. Výrazná maska chladiče připomíná dražší R8, ostřeji řezané světlomety a celkově hranatější design při zkoumání přímo na ženevském autosalonu zanechaly velmi dobrý dojem.

S vnější délkou 4,18 metru je nové TT přibližně stejně dlouhé jako předchozí model, jeho rozvor se ovšem prodloužil o 37 mm na 2505 mm. Šířka 1832 mm a výška 1353 mm jsou zcela totožné s druhou generací.

Foto: Audi

Audi TT (2014)

Foto: Audi

Audi TT (2014)

Hliník se odstěhoval do Ingolstadtu, 50 kg šlo dolů

Audi TT opět využívá karoserii s prostorovým rámem, vyrobenou z hliníku a oceli. Lehký hliník byl použit na bočních prazích, rámu střechy, dveřích, kapotě motoru a zadním výklopném víku. Také díky tomu třetí generace zhubla 50 kilogramů, v této souvislosti stojí za to připomenout, že rozdíl mezi druhou a první generací (která hliník nevyužívala) činil 90 kilogramů.

Objem zavazadlového prostoru je s nynějšími 305 litry o 13 litrů větší než u předchůdce, jakkoliv tento prvek není u sportovního kupé podstatný. Co je důležitější, je zvětšení počtu barev karoserie na 11, přičemž dvě jsou nové.

Foto: Audi

Audi TT (2014)

Plně digitální rychloměr a otáčkoměr

Poprvé se v sériově vyráběném Audi objevuje tzv. Audi virtual cockpit, plně digitální sdružený přístroj, který přímo před řidičem zobrazuje informace na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3 palce.

Řidič má na výběr klasické zobrazení s rychloměrem a otáčkoměrem nebo režim nazvaný Infotainment. V něm valnou část displeje zabere grafický výstup z navigačního systému (případně audioaparatury, telefonního seznamu či dalších, pro samotné řízení nepodstatných, činností).

Foto: Audi

Audi TT (2014)

Motorizace pro Audi TT (2014) - předběžné hodnoty
motor2.0 TFSI2.0 TFSI2.0 TDI
max. výkon169kW/230k228kW/310k133kW/184k
max. toč. moment370 Nm380 Nm380 Nm
0-100 km/h6,0 s4,7 s7,2 s
max. rychlost250 km/h250 km/h235 km/h
komb. spotřeba--4,2 l

Tři motorizace, k dispozici i 4x4

Pod kapotou jsou výhradně čtyřválcové motory s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Jejich výkony sahají od 135 kW (184 k) do 228 kW (310 k). V nabídce jsou dva benzínové motory TFSI (u ostatních aut koncernu označované TSI) a vznětová jednotka TDI.

V nabídce je buď pohon předních kol, nebo verze quattro s elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou spojkou Haldex páté generace, uloženou u zadní nápravy. V nabídce je jak šestistupňová přímo řazená převodovka, tak dvouspojkové DSG.

Ceny ani přesné datum zahájení prodeje zatím nebyly oznámeny. Téměř stoprocentní je i otevřená verze roadster, třebaže zatím oficiálně nebyla zástupci Audi potvrzena - ingolstadtská automobilka ji nabízela pro TT první i druhé generace.

Foto: Audi

Audi TT (2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám