Co se změnilo? Při pohledu zepředu si všimněte nově tvarovaných předních světlometů. Ty mohou být za příplatek tvořené výhradně ze světelných diod (LED). Jinak tvarované jsou ledvinky tvořící masku chladiče. Nové jsou i čtyři barvy karoserie a pět typů litých kol.

Uvnitř BMW X3 jsou nové držáky na nápoje s posuvným krytem ve středovém panelu a standardně dodávaný kožený volant. V nabídce jsou čtyři nové druhy čalounění.

Novinkou je i automatické ovládání víka zavazadlového prostoru pohybem nohy pod okrajem zadního nárazníku, což je technologie, která se objevuje i v některých modelech od Volkswagenu a Fordu.

BMW X3 (2014)

BMW X3 (2014)

FOTO: BMW

Upravené turbodiesely: mírně vyšší výkon, mírně nižší spotřeba

Nová generace celohliníkových dvoulitrových vznětových čtyřválců využívá přímé vstřikování common rail se solenoidovými vstřikovači a pracuje se zvýšeným plnicím tlakem 2000 bar (200 MPa). Díky tomu se výkon u turbodieselových motorů nepatrně zvýšil a klesla spotřeba paliva cca o 5–10 procent.

BMW X3 (2014)

BMW X3 (2014)

FOTO: BMW

Kupříkladu u X3 xDrive20d je ze 135 kW/184 k u původní verze nynějších 140 kW/190 k a točivý moment vzrostl ze 380 na 400 Nm. Tento nárůst parametrů stlačil čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,4 s na 8,1s – což není úplně málo.

Vrcholem mezi naftovými motory je přepracovaná verze motoru 35d. Řadový třílitrový šestiválec nabízí výkon 230 kW/313 k a točivý moment 630 Nm.

BMW X3 (2014)

BMW X3 (2014)

FOTO: BMW

BMW X3 můžete mít s pohonem zadních kol (pouze jediná verze - 118d), případně ve verzích xDrive jako čtyřkolku, která ke standardně poháněné zadní nápravě v případě potřeby připojí i tu přední.

Ceny zatím nebyly oznámeny, v Česku bude prodej zahájen zkraje letošního léta.

BMW X3 (2014)

BMW X3 (2014)

FOTO: BMW