Auta byla ve specifikaci právě pro druhou nejlidnatější zemi světa a kvůli tomu neměla bezpečnostní výbavu obvyklou a v některých případech povinnou kupříkladu v Evropě. Vzhledem k použité metodice EuroNCAP test nevypovídá tolik o struktuře karoserie, zejména absence airbagů ale všechny modely při hodnocení bezpečnosti dospělých cestujících připravila o marketingově cenné hvězdičky.

Kupříkladu taková Tata Nano při čelním nárazu v rychlosti 64 km/h nezískala jedinou hvězdičku - ani za ochranu dospělých, ani za ochranu dětí. Výsledky na první pohled vypadají katastrofálně. I tak je ale levné nano při nárazu bezpečnější než skůtr či motocykl se dvěma až třemi cestujícími, což je v Asii jev velmi běžný.

Tata Nano v nárazovém testu Global NCAP

Tata Nano v nárazovém testu Global NCAP

FOTO: Global NCAP

Výsledky nárazových testů Global NCAP
automobilpočet airbagůochrana dospělýchochrana dětí
Volkswagen Polo2
 4/5 3/5
Volkswagen Polo (bez airbagů)
0
 0/5 3/5
Maruti Suzuki Alto 8000
 0/5 2/5
Ford Figo0
 0/5 2/5
Hyundai i100
 0/5 1/5
Tata Nano0
 0/5 0/5
Zdroj: Global NCAP

Zajímavé srovnání přináší Volkswagen Polo, který byl napoprvé otestován bez airbagů a za ochranu dospělých získal 0 hvězdiček z 5 možných, verze se dvěma aribagy na tom ale byla podstatně lépe - získala 4 hvězdičky z pěti možných. Hodnocení ochrany dětí bylo stejné jako u verze bez airbagů (3 hvězdičky z pěti).

Zajímavé by bylo porovnání i ostatních modelů s a bez vzduchových vaků, které v Indii u základních verzí, notabene malých městských automobilů, nejsou běžné.

Hyundai i10 v nárazovém testu Global NCAP

Hyundai i10 v nárazovém testu Global NCAP

FOTO: Global NCAP