Automobilka uvedla, že ke zvýšení podílu jí pomohl hlavně prodej nového městského vozu Adam. Zájem o nový model překonal očekávání. Jen v Německu bylo vloni zaregistrováno 21 000 vozů Adam.

Příznivá zpráva od Opelu přichází v době, kdy prodej aut v Evropě je nejnižší za dvě desetiletí. V posledních měsících sice prodej oživuje, očekává se však, že za celý loňský rok se prodej aut již šestým rokem za sebou snížil.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a General Motors chystal jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodl Opel restrukturalizovat vlastními silami. Americký podnik v minulém roce oznámil, že do konce roku 2016 plánuje investovat do Opelu čtyři miliardy eur (110 miliard Kč) a chce představit 23 nových modelů. Předloni Opel vykázal ztrátu 1,8 miliardy USD (36,2 miliardy korun).