Hlavní obsah

Opelu se vloni po 15 letech podařilo zvýšit podíl v Evropě

Německé automobilce Opel, která patří americkému koncernu General Motors, se v loňském roce podařilo po 15 letech zvýšit podíl na evropském trhu. Celkem podíl Opelu a jeho britské sesterské značky Vauxhall v Evropě podle předběžných údajů vzrostl na 5,61 procenta z 5,59 procenta.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Opel Adam

Článek

Automobilka uvedla, že ke zvýšení podílu jí pomohl hlavně prodej nového městského vozu Adam. Zájem o nový model překonal očekávání. Jen v Německu bylo vloni zaregistrováno 21 000 vozů Adam.

Příznivá zpráva od Opelu přichází v době, kdy prodej aut v Evropě je nejnižší za dvě desetiletí. V posledních měsících sice prodej oživuje, očekává se však, že za celý loňský rok se prodej aut již šestým rokem za sebou snížil.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a General Motors chystal jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodl Opel restrukturalizovat vlastními silami. Americký podnik v minulém roce oznámil, že do konce roku 2016 plánuje investovat do Opelu čtyři miliardy eur (110 miliard Kč) a chce představit 23 nových modelů. Předloni Opel vykázal ztrátu 1,8 miliardy USD (36,2 miliardy korun).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám