Mercedes postavil zbraň proti Porsche Macanu Turbo. Dvoulitrový motor s kompresním poměrem 8,6:1 a pracovním tlakem 1,8 baru totiž produkuje 360 koní (265 kW) při 6000 otáčkách a masivních 450 Nm dostupných při 2250 až 5000 otáčkách.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (koncept, 2013)

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (koncept, 2013)

FOTO: Mercedes-Benz

Je důležité zmínit, že tento čtyřválec je mezi produkčními motory nejvýkonnější na světě. Mercedes jej používá například v modelu A 45 AMG. [celá zpráva]

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (koncept, 2013)

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (koncept, 2013)

FOTO: Mercedes-Benz

Nejmenší SUV se znáčkem AMG zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h pod 5 sekund (přesnou hodnotu M-B neudává), nejvyšší rychlost je podle našeho odhadu elektronicky omezena při tradičních 250 km/h.

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky AMG Speed Shift DCT-7, manuální skříň není pro tento model k dispozici.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (koncept, 2013)

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (koncept, 2013)

FOTO: Mercedes-Benz

Design konceptu vychází ze standardního GLA, proti němu má ale několik výrazných změn. Jmenujme 21palcová kola, výrazný zadní difuzor se dvěma zdvojenými koncovkami výfuku nebo výrazné zadní křídlo.

Zachová se tento výrazný prvek i v sériové verzi? Je to velmi pravděpodobné, neboť A 45 AMG přesně takové křídlo má.