Hlavní obsah

Audi vzkřísilo legendární model Quattro, letošní koncept má 700 koní

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třicet let od odhalení legendárního modelu Sport Quattro Audi odhaluje jeho nástupce. Zatím jde pouze o plně funkční koncept, který bude od příštího týdne k vidění na frankfurtském autosalonu. Je velmi pravděpodobné, že jej německá automobilka „pustí” do sériové výroby.

Foto: Audi

Audi Sport Quattro (2013, koncept)

Článek

Ať už máte na značku Audi jakýkoliv názor, nelze jí upřít to, že v osmdesátých letech na trh vypustila legendární model Quattro. Ten v sériové verzi přinášel skvělé jízdní vlastnosti podpořené – v té době ne zcela obvyklým – pohonem všech čtyř kol.

V závodní variantě Sport Quattro pak šlo o špičkový závodní stroj o výkonu 306 koňských sil, se kterým jezdci jako Stig Blomqvist nebo Walter Röhrl vyhrávali světové rallye.

Pro rok 2013 Audi odhalilo duchovního nástupce tohoto modelu, který se ve světové premiéře ukáže na frankfurtském autosalonu. Základní hranaté tvary a rozšířené blatníky automobilka zachovala, plně funkční koncept stojí na 21“ kolech (285/30). Dvoudveřový vůz je dlouhý 4602 mm, široký 1964 mm a vysoký pouhých 1386 mm.

Přední spoiler je z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, obrovská maska chladiče asi bude budit rozporuplné reakce. Dveře a blatníky jsou vyrobeny z hliníku, střecha, kapota motoru a zadní výklopné víko jsou z polymeru vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Foto: Audi

Audi quattro (původní) - sériová verze

Foto: Audi

Audi Sport Quattro (2013, koncept)

Hybridní ústrojí spoléhá hlavně na čtyřlitrový V8

Audi Sport Quattro spoléhá na hybridní pohon s možností vnějšího dobíjení (plug-in hybrid). Základem je čtyřlitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly - 412 kW (560 k) a 700 Nm. Elektromotor, umístěný mezi osmiválcem a převodovkou má výkon 110 kW a točivý moment 400 Nm.

Celkový výkon, který kvůli odlišným otáčkám není prostým součtem obou motorů, pak činí 515 kW (700 k), točivý moment má hodnotu 800 Nm a přenáší se na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové převodovky. Standardně je tento model vybaven sportovním diferenciálem na zadní nápravě.

Foto: Audi

Audi Sport Quattro (2013, koncept)

Audi uvádí, že daný vůz zvládne zrychlení 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak o 5 km/h překonává 300 km/h. Bohužel, pohotovostní hmotnost auta se nepodařilo udržet na nízkých hodnotách a výsledkem je 1850 kilogramů.

Alespoň na fotografiích vypadá tento koncept fantasticky. Vzhledem k jeho propracovanosti lze předpokládat, že vznikne vizuálně i technicky velmi podobná sériová verze. Pokud ne, byl by to od německé automobilky vcelku nepochopitelný krok.

Foto: Audi

Audi Sport Quattro (2013, koncept)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám