Hlavní obsah

Audi omladilo svou vlajkovou loď A8, sportovní verze S8 nabídne 520 koní

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Omlazená Audi A8 mění svůj vzhled pouze v detailech, rozměry zůstaly stejné. Většina motorů mírně posílila svůj výkon, nové jsou i asistenční systémy nebo příplatkový světelný systém kompletně z diod.

Facelift Audi A8Video: Audi

 
Článek

Délka 5,14 metru, rozvor 2,99 metru, šířka 1,95 metru a výška 1,46 metru zůstávají beze změny. Stejně jako u současné generace je k dispozici Verze A8 L s rozvorem prodlouženým o 13 centimetrů. Vzhled se měnil pouze v přední části, kde kapota motoru, maska chladiče a přední nárazník dostaly výraznější tvary. Spodní hrana světlometů je rovná.

Vzadu se mírně poupravil vzhled světel. Na výběr je dvanáct barev karoserie, včetně pěti nových odstínů. Kola jsou nabízena s průměrem ráfku až 21 palců, přičemž k dispozici jsou i kované „dvacítky“. Novinkou je technologie nazvaná Matrix LED. O co jde? Dálková světla jsou u těchto světlometů tvořena 25 samostatnými diodami na každé straně, které lze individuálně zapínat a vypínat nebo ztlumit.

Foto: Audi

Audi S8 (2013, facelift)

Foto: Audi

Audi A8 (2013, facelift)

Standardem osmistupňový automat

Nově pro omlazenou A8 přibyl Lane assist, který při nechtěném opuštění jízdního pruhu mírným zásahem do řízení automobil srovná. Nový je i head-up displej, jenž promítá důležité údaje do zorného pole řidiče na čelní okno. Asistent nočního vidění dokáže nově rozpoznávat kromě chodců také větší zvířata.

Facelift Audi S8Video: Audi

Standardem je osmistupňová převodovka tiptronic a pohon všech kol quattro. Audi A8 má v nabídce dva zážehové a dva vznětové motory. Jde o jednotku 3.0 TFSI přeplňovanou kompresorem s výkonem 228 kW (310 k), druhým zážehovým motorem je vidlicový osmiválec 4.0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem 320 kW (435 k). Naftové agregáty zahrnují šestiválec 3.0 TDI s výkonem 190 kW (258 k) a osmiválec 4.2 TDI s výkonem 283 kW (385 k) a působivým točivým momentem 850 Nm.

Foto: Audi

Audi A8 (2013, facelift)

Foto: Audi

Audi S8 (2013, facelift)

Nejrychlejší je verze S8

Vrcholem je pak verze S8 s výkonem stejným jako před faceliftem - 380 kW (520 k). Ve spojení s pohonem všech kol quattro zrychlí tento model, pro nějž se dodává zadní sportovní diferenciál a jinak nastavený podvozek, z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Mimochodem, pro osmiválce a model A8 L W12 quattro s výkonem 500 k jsou k dispozici kotoučové brzdy z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Světovou premiéru bude mít omlazené A8 v září na frankfurtském autosalonu. České ceny zatím nebyly stanoveny, lišit se však od současné verze mají pouze nepatrně.

Foto: maž, Novinky

Audi A8

Foto: Audi

Audi A8 (2013, facelift)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám