Ecotality uvedla, že se jí nepodařilo zvýšit příjmy tak, aby mohla pokračovat ve zbytku roku v provozu, ani když začala prodávat nabíjecí zařízení se slevou. Dodala, že bude zřejmě muset požádat o bankrotovou ochranu před věřiteli, bude ale ještě uvažovat o restrukturalizaci a prodeji.

Ecotality se tak asi stane další firmou z vládou podporovaného segmentu automobilové dopravy na elektrický pohon, které letos končí. Udělal tak už výrobce luxusních vozů Fisker nebo začínající firma Coda Holdings, která před bankrotem stihla prodat pouhou stovku sedanů. Spotřebitele od elektrických vozů odpuzují jejich vysoké pořizovací náklady při nízké užitné hodnotě, která se projevuje hlavně omezeným dojezdem na jedno zdlouhavé dobíjení.

Ecotality dostala, podobně jako řada dalších firem z oboru "zelené energie", finanční podporu od americké vlády. Nad její budoucností se však po sérii špatných výsledků záhy objevily otazníky a její zařízení se navíc potýkají s problémem přehřívání, který firma nedokázala řešit.