O pohon se stará motor 1.6 THP, který najdete i ve standardním provedení o výkonu 200 koní. Verze s písmenem R na konci má výkon zvýšený na 270 koní (199 kW), kterých dosahuje při 6000 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 330 Nm a je dostupný už od 1900 otáček.

Zrychlení na 100 km/h je otázkou 5,9 s, nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h. Výkon se přenáší na přední kola, v základní výbavě je samosvorný diferenciál. Převodovka je manuální, šestistupňová. V interiéru zaujmou výrazné sportovní sedačky.

Peugeot RCZ R (2013)

Peugeot RCZ R (2013)

FOTO: Peugeot

Peugeot RCZ R (2013)

Peugeot RCZ R (2013)

FOTO: Peugeot

Podvozek u RCZ R dostal tužší tlumiče i stabilizátory, je také o 10 mm nižší. Silnější jsou i brzdy a co je rovněž pozitivní, snížila se o 17 kilogramů hmotnost vozu, nyní 1 280 kg. Standardem jsou devatenáctipalcová kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric o rozměru 235/40.

Peugeot RCZ R (2013)

Peugeot RCZ R (2013)

FOTO: Peugeot

Verze R dostala také pevný zadní spoiler (namísto výsuvného), jiný difuzor a dvojici koncovek výfuku. Cena zatím nebyla oznámena, podle britského Autocaru bude činit zhruba 900 tisíc korun. Počet vyrobených kusů bude limitovaný, prodej bude zahájen zkraje roku 2014. V nabídce budou čtyři barvy karoserie – červená, černá, bílá a šedá.

Video

Peugeot RCZ na festivalu rychlosti v Goodwoodu

Zdroj: Peugeot