Jakkoliv to vizuálně není příliš poznat, označením uvedená motorka MT-09 patří do rodiny Monster Torque modelů. Je prvním strojem, jemuž Yamaha dává loni na podzim představený tříválec. Jak už z názvu plyne, řada MT se má chlubit masivním točivým momentem, a tedy i zátahem.

Řadový tříválec, vyvinutý na základech motoru R1, nabízí objem 847 ccm. Motor slouží jako nosná část rámu s litou hliníkovou horní částí. Zátah slibuje už z nízkých otáček. Maximum výkonu přijde v 10 000 otáčkách, kdy agregát dává 115 koní. Jejich distribuci má na starosti nová šestistupňová převodovka.

Yamaha MT-09 (2013)

Yamaha MT-09 (2013)

FOTO: Yamaha

Ovládání motoru zajišťuje elektronický plyn se třemi palivovými mapami. Tříválcová koncepce proti čtyřválci neslibuje jen unikátní charakter „věčně táhnoucího agregátu“. Zaujme i úsporou hmotnosti. MT-09 se tak s váhou dostává níž než supersportovní R6.

Horní část z hliníku

Na 188 kg pohotovostní hmotnosti se základní verze MT-09 dostává i díky horní části hliníkového rámu. Vyrábějí ho metodou tlakového lití. Stejně jako u „velké“ MT-01 jsou obě poloviny sešroubovány v oblasti hlavy řízení a čepu zadní kyvné vidlice.

Vizuálně zaujme zejména čtrnáctilitrová nádrž s bočními průduchy. Nezvykle tvarovaný je i přední světlomet, přístrojový panel a odlehčená záď. Výsledkem je stroj, který vzhledově do třídy naháčů 600–800 ccm příliš nezapadá. Možná i proto ho výrobce řadí do vlastní kategorie – „naháč-motard“. Toto spojení má nabídnout nový sportovní jízdní zážitek.

Yamaha MT-09 (2013)

Yamaha MT-09 (2013)

FOTO: Yamaha

Nová Yamaha MT-09 se bude vyrábět ve čtyřech barvách. První zájemci se na motorce budou moci svézt zřejmě na konci letošního léta. Základní cena se bude pohybovat pravděpodobně lehce nad hranicí 200 000 Kč.