Článek
Původní 911 se v roce 1963 představila na autosalonu ve Frankfurtu jako typ 901. Přejmenování na 911 následovalo při uvedení na trh roku 1964 kvůli sporu o ochrannou známku, kterou vlastní Peugeot.
Původní devětsetjedenáctku poháněl vzduchem chlazený šestiválcový motor typu boxer. Šestiválec měl výkon 130 koní, auto jelo nejrychleji 210 km/h. Na svou dobu skvělé parametry.
Limitovaná edice modelu 911 Carrera S nabídne výkon 400 koní (294 kW), tedy stejný motor, jaký má standardní verze. Proti ní se ale liší speciálně naladěným aktivním podvozkem Porsche Active Suspension Management (PASM), a co je důležitější, větší je i rozchod kol.
Speciální 20palcová kola v matném černém laku jsou vizuální poctou legendárním kolům „Fuchs“. Zadní partie jsou rozšířené, mají stejné díly jako verze s pohonem obou náprav, jubilejní 911 je ovšem čistá zadokolka.
Na výběr jsou tři barvy – černá a dvě šedé, přičemž jedna je tmavší, druhá světlejší. Každý z jubilejních exemplářů je vybaven dvoubarevnou plaketou s nápisem „911 50“ - najdete ji na zádi automobilu, na hlavových opěrkách, na rychloměru a hliníkových prahových lištách.
V interiéru zaujmou odkazy na původní 911: zelené podsvícení přístrojů s bílými ručičkami a stříbrné ovládací prvky. Perfektním retro prvkem je kostkovaný vzor sedaček zvaný Pepita, stejný jako před padesáti lety.
Cena limitovaného modelu je stanovena na částce 121 119 euro, tj. zhruba 3,025 miliónu korun. To je zhruba o 180 tisíc více, než kolik chce tuzemský importér za běžnou 911 Carrera S, což není vůbec vysoký příplatek - u ostatních jubilejních modelů Porsche často nesmyslně vysoký.