Původní 911 se v roce 1963 představila na autosalonu ve Frankfurtu jako typ 901. Přejmenování na 911 následovalo při uvedení na trh roku 1964 kvůli sporu o ochrannou známku, kterou vlastní Peugeot.

Původní devětsetjedenáctku poháněl vzduchem chlazený šestiválcový motor typu boxer. Šestiválec měl výkon 130 koní, auto jelo nejrychleji 210 km/h. Na svou dobu skvělé parametry.

Porsche 911 50th anniversary (2013)

FOTO: Porsche

Limitovaná edice modelu 911 Carrera S nabídne výkon 400 koní (294 kW), tedy stejný motor, jaký má standardní verze. Proti ní se ale liší speciálně naladěným aktivním podvozkem Porsche Active Suspension Management (PASM), a co je důležitější, větší je i rozchod kol.

Speciální 20palcová kola v matném černém laku jsou vizuální poctou legendárním kolům „Fuchs“. Zadní partie jsou rozšířené, mají stejné díly jako verze s pohonem obou náprav, jubilejní 911 je ovšem čistá zadokolka.

Porsche 911 50th anniversary (2013)

FOTO: Porsche

Na výběr jsou tři barvy – černá a dvě šedé, přičemž jedna je tmavší, druhá světlejší. Každý z jubilejních exemplářů je vybaven dvoubarevnou plaketou s nápisem „911 50“ - najdete ji na zádi automobilu, na hlavových opěrkách, na rychloměru a hliníkových prahových lištách.

V interiéru zaujmou odkazy na původní 911: zelené podsvícení přístrojů s bílými ručičkami a stříbrné ovládací prvky. Perfektním retro prvkem je kostkovaný vzor sedaček zvaný Pepita, stejný jako před padesáti lety.

Porsche 911 50th anniversary (2013)

Porsche 911 50th anniversary (2013) - kola designem připomínají legendární fuchsy. Tato ovšem mají rozměr 20", původní měla 15 palců.

FOTO: Porsche

Cena limitovaného modelu je stanovena na částce 121 119 euro, tj. zhruba 3,025 miliónu korun. To je zhruba o 180 tisíc více, než kolik chce tuzemský importér za běžnou 911 Carrera S, což není vůbec vysoký příplatek - u ostatních jubilejních modelů Porsche často nesmyslně vysoký.

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Porsche 911 Carrera S Cabriolet

FOTO: Martin Žemlička, Novinky