Coloradský Pikes Peak je celosvětově nejznámější a pravděpodobně nejobtížnější závod do vrchu. Šotolinová silnice na vrchol měří 20 kilometrů. Na řidiče závodu, který se jezdí od roku 1916, čeká celkem 156 zatáček.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013)

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013)

FOTO: Peugeot

Závod začíná v nadmořské výšce 2865 metrů a končí v 4301 metrech, už na startovní čáře některé motory ztrácí téměř 30 procent svého výkonu. U normálního atmosférického motoru se musí počítat se ztrátou jednoho procenta výkonu na každých 100 metrů nadmořské výšky.

Peugeot tedy nic nepodcenil a V6 s dvojitým turbodmychadlem naladil na 875 koní. Za volantem tohoto speciálu, který váží 875 kilogramů, nebude 30. června sedět nikdo jiný než legenda rallye Sébastien Loeb.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013)

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013)

FOTO: Peugeot

Peugeot 208 T16 Pikes Peak je opatřen speciálními pneumatikami Michelin. Výkon vzadu umístěného 3,2litrového šestiválce se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky.

Karoserie je z karbonu, na délku měří tento vůz 4,5 metru a je vysoký pouhých 1300 mm. Za zmínku stojí délka zadního spoileru – 2 metry! Přední kotouče mají rozměr 380 mm, zadní pak 355 mm.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013)

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013): interiér je dokonale minimalistický.

FOTO: Peugeot

Výkony motoru berou dech: zrychlení 0-100 km/h za 1,8 s, 0-200 km/h za 4,8 s a 0-240 km/h za pouhých sedm sekund. Nejvyšší rychlost činí 240 km/h, motor se nechá vytočit do 7800 otáček. Spotřebu paliva automobilka neudává.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013)

Peugeot 208 T16 Pikes Peak (2013): zadní spoiler je dlouhý dva metry.

FOTO: Peugeot