Mezi lety 2008 a 2012 se počet zaměstnanců automobilky v Asii zvýšil o 134 procent na 70 000 a Asie měla loni na celkovém počtu zaměstnanců skupiny podíl 13 procent. Hlavní podíl na zaměstnanosti skupiny má zatím stále Evropa, kde pracuje 410 000 z celkového počtu 550 000 zaměstnanců automobilky. V Evropě se však za poslední čtyři roky zvýšil počet zaměstnanců jen o 44 procent.

Evropa rovněž ztrácí podíl na celkové výrobě automobilky. Na konci loňského roku se podíl snížil na 51 procent z 62 procent na konci 2008. V Německu je tento propad ještě výraznější, klesl na 17 procent z 34 procent. Naopak podíl Asie stoupl z 16 procent na 29 procent.

Podobně je to i s dodávkami vozů. V roce 2008 měla Asie a Tichomoří na celkových dodávkách osobních a lehkých nákladních aut podíl 19 procent a o čtyři roky později to bylo již 35 procent. Z toho Čína se stala nejvýznamnějším samostatným trhem automobilky. V roce 2012 automobilka v Číně prodala 2,8 miliónu vozů, celosvětově to bylo 9,1 miliónu vozů.

Továrny v Asii rostou

V roce 2008 měl Volkswagen v Asii pět výrobních závodů. O čtyři roky později to již bylo devět. V Evropě se počet výrobních závodů zvýšil o devět na 37. Přispěla k tomu však i převzetí firem Ducati a Porsche. A i budoucí plány automobilky počítají s výstavbou závodů hlavně Asii.

Podle analytiků trend přesouvání automobilek z Evropy do Asie bude i nadále pokračovat. Naznačuje to i statistika Světové banky, podle které v roce 2010 připadlo na 1000 obyvatel v Německu 517 aut. V Číně to bylo jen 44 aut.