Impreza WRX v hierarchii japonské automobilky zastupovala roli druhého nejvýkonnějšího modelu, jakéhosi předjezdce vrcholného a pro mnoho motoristů ikonického WRX STI. Subaru nově vyvíjí samostatný model WRX (poprvé v historii), o sériové výrobě se zatím nahlas nemluví, je ovšem velmi pravděpodobná. Samotná automobilka k fotografiím studie prezentované na právě probíhajícím autosalonu v nejlidnatějším městě Spojených států prakticky nic nesdělila.

Subaru WRX (2013)

Subaru WRX (2013): jednoduchá, ale výrazná přední maska.

FOTO: Subaru

Nové WRX má proti současné impreze dynamičtější linie, auto je také „od oka“ nižší a širší (nepochopitelně automobilka žádný z rozměrů neuveřejnila). Kromě tradiční modré barvy (ovšem bez zlatých kol, na které Subaru již několik let „zapomíná“) zaujmou výrazné boční prahy a svým vzhledem připomíná čtyřdveřové kupé.

Subaru WRX (2013)

Subaru WRX (2013)

FOTO: Subaru

Vzadu zaujme výrazný difuzor i čtveřice koncovek výfuku (na každé straně je umístěn jeden pár). Výrazné křídlo á la WRX STI však na této studii budete hledat marně. Hezkým detailem jsou zeleně lakované třmeny kotoučových brzd i samotná dvacetipalcová kovaná kola od BBS obouvající pneumatiky Dunlop.

Subaru WRX (2013)

Subaru WRX (2013): kovaná kola od BBS.

FOTO: Subaru

O technice Subaru nesdělilo zhola nic, lze tedy spekulovat nad tradičním symetrickým pohonem všech čtyř kol a motorem typu boxer s výkonem kolem 280 – 300 koní.

Subaru WRX (2013)

Subaru WRX (2013)

FOTO: Subaru