Ceny nových motocyklů jsou letos v průměru stejné jako loni, u některých modelů vzrostly řádově o jednotky procent kvůli silnějšímu euru i japonskému jenu a zvýšení sazby DPH. Rozdílný vývoj kurzu koruny vůči jenu, euru a dolaru v posledních zhruba pěti letech se podle šéfa českého zastoupení Yamahy Václava Kouckého projevil v přiblížení cenové hladiny japonských motocyklů a do té doby dražších strojů z Evropy a USA. To se mimo jiné projevilo v prodejním úspěchu značky Harley-Davidson v Česku.

Podle předsedy motocyklové sekce Svazu dovozců automobilů Vladimíra Přibyla bylo v posledních letech cítit, že lidé šetří a koupi motocyklu jako nástroje k trávení volného času odkládali. Nejsilnější zákaznickou skupinou jsou v současnosti lidé nad 30 let, naopak mladší začínající jezdci častěji sáhnou po ojetině. "Je pravda, že pořízení motocyklu není levná záležitost. Lidé si musí uvědomit, že náklady pořízením motocyklu nekončí. Jezdci musí počítat i s pořízením oblečení, běžným servisem nebo nutností kupovat nové gumy," dodal.

Růst prodeje pro letošek předpovídá i tuzemské zastoupení japonské Hondy. Podle mluvčího Petra Hubáčka firma registruje zvýšený zájem jak o skútry v kategorii 125 ccm, tak i motocykly, které lze řídit od 18 let. V této kategorii se letos zvýšil výkonový limit z 25 na 35 kW. "Pro letošní rok jsme přichystali deset nových nebo inovovaných strojů a prodeje za leden a únor překročily naše očekávání," uvedl.

Loni prodej nových motocyklů klesl o devět procent na 15 212 strojů. Vedla Honda před Yamahou. Letos za leden a únor byl pokles 14procentní, což ale podle Přibyla výrazně ovlivnilo nepříznivé zimní počasí. Prodejně silné měsíce přijdou teprve na jaře.

Česko je podle počtu jednostopých vozidel na silnicích motocyklová velmoc. V tuzemsku bylo v polovině minulého roku registrováno téměř 960 000 motocyklů. Jejich průměrné stáří bylo 32 let.