Srdcem nového Porsche 911 GT3 s poháněnou zadní nápravou je plochý šestiválec typu boxer o objemu 3,8 litru s výkonem 475 k (350 kW) při 8250 otáčkách. Stejný motor je i v modelu 911 Carrera S. Pro GT3 je nová kliková hřídel, rozvody a další části. Motor zvládne až 9000 otáček, což je pro automobilové agregáty skvělá hodnota a je plněn atmosféricky, tudíž sportovní zážitek „nekazí“ turbodmychadla a kompresory.

Porsche 911 GT3 (2013)

Porsche 911 GT3 (2013)

FOTO: Porsche

Bohužel, v nabídce převodovek už není manuální skříň (u takto výkonného modelu v dnešní době unikát), řazení má u páté generace na starost výhradně dvouspojková automatická převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). S ní 911 GT3 zvládne disciplínu 0-100 km/h za 3,5 s a na 200 km/h zrychlí do dvanácti sekund. Nejvyšší rychlost – 315 km/h.

Porsche 911 GT3 (2013)

Porsche 911 GT3 (2013)

FOTO: Porsche

Technickou lahůdkou, která se vůbec poprvé objevuje u Porsche, je aktivní řízení zadních kol. Zadní kola se natáčejí buď ve směru, nebo proti směru zatočení předních kol, čímž se podle Porsche dosáhne lepší stability i ochoty zatáčet.

Nový model bude v prodeji od srpna za 137 303 eur, tedy zhruba 3 432 000 korun. Standardem jsou dvacetipalcová kola a obrovské pevně umístěné zadní přítlačné křídlo, zlepšující aerodynamiku i přítlak.