Nové Audi RS 6 Avant vypadá proti předchůdci o dost sportovněji. Značný podíl na tom má velká maska chladiče, celkově modernější vzhled i nepřehlédnutelný nápis „quattro“. Hezkými detaily je i rozšíření podběhů kol a bočních prahů, velký střešní spoiler či zadní difuzor se dvěma velkými koncovkami výfuku. Standardem jsou 20" kovaná kola, v příplatkové výbavě jsou zahrnuty i „jednadvacítky“.

Přestože má nový model menší výkon i méně válců, minimálně při zrychlení na 100 km/h a normované spotřebě paliva je na tom lépe než dříve. Pozitivně se projevil i stokilogramový úbytek hmotnosti, třebaže i nová generace je stále dost těžká (1925 kg).

Audi RS 6 Avant (2012)

Audi RS 6 Avant (2012)

FOTO: Audi

V novém Audi RS 6 Avant poskytuje motor V8 Biturbo ze zdvihového objemu 3993 ccm nejvyšší výkon 412 kW (560 k) při 6700 ot./min. V rozpětí otáček od 1750 do 5500 je k dispozici maximální točivý moment 700 Nm. Osmiválec používá velká turbodmychadla, uložená mezi hlavami válců, která mají dvě oddělené přívody výfukových plynů (twin-scroll). Minulou generaci RS 6 Avant poháněl dvakrát přeplňovaný desetiválec. Tehdy měl motor následující parametry: 650 Nm k dispozici mezi 1500 a 6250 otáčkami, maximální výkon 426 kW (580 k) je k dispozici mezi 6250 a 6700 otáčkami.

Audi RS 6 Avant (2012)

Audi RS 6 Avant (2012)

FOTO: Audi

Sprint z nuly na 100 km/h trvá u nové verze 3,9 sekundy (minulá 4,6 s), za příplatek lze odblokovat omezovač a superkombi se tak rozjede až na 305 km/h (standardně omezeno při 250 km/h). Kombinovaná, laboratorně naměřená spotřeba paliva činí 9,8 litru (dříve 14,0 l/100 km).

Nový je systém vypínání válců COD (cylinder on demand), který při nízkém zatížení uzavírá sací a výfukové ventily válců 2, 3, 5 a 8. Z osmiválce je tak rázem čtyřválec – dokud řidič více nesešlápne plynový pedál.

Výhradně automat a pohon quattro

Motor je spojen s osmistupňovou převodovkou tiptronic. Nemalý výkon osmiválce se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím trvalého quattro. Nechybí ani samosvorný mezinápravový diferenciál se zvýšenou svorností.

Audi RS 6 Avant (2012)

Audi RS 6 Avant (2012)

FOTO: Audi

Audi RS 6 Avant nechybí sportovně naladěné vzduchové odpružení (adaptive air suspension) s elektronicky řízenými tlumiči, jež snižuje karoserii o 20 milimetrů. Posilovač řízení bohužel není hydraulický, nýbrž elektromechanický. Jak dobře se RS 6 bude řídit od stolu říct nelze, k tomu je nutné se s autem projet. ESP lze plně deaktivovat.

Brzdová soustava zahrnuje čtyři kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a šestipístkovými třmeny; přední kotouče mají průměr 390 milimetrů. Za neudaný příplatek (u minulé generace 250 000 korun!) jsou k dispozici keramické brzdy s uhlíkovými vlákny, které mají průměr 420 milimetrů.

Cena ani přesné datum zahájení prodeje zatím Audi neoznámilo.

Audi RS 6 Avant (2012)

Audi RS 6 Avant (2012)

FOTO: Audi