Čtvrtá generace modelu RAV4 je delší (+205 mm), širší (+30 mm) ale nižší o 25 milimetrů, přičemž o 10 mm se snížila světlá výška. Prostorové problémy by ale uvnitř neměly nastat. Karoserie narostla na celkových 4570 mm a rozvor náprav pak na 2660 mm. Větší je i zavazadlový prostor, který nyní nabídne 547 litrů.

Nabídka motorů pro západoevropské trhy zahrnuje zážehový dvoulitr o výkonu 151 k, nový vznětový motor (rovněž se zdvihovým objemem dva litry) o výkonu 124 k a výkonnější verzi téhož motoru - 2,2 l D-4D o výkonu 150 k. Pro základní dieselový motor lze v ceníku zaškrtnout variantu „pohon pouze předních kol“, v případě všech ostatních motorů se výkon vždy přenáší na všechna čtyři kola.

Toyota RAV4 (2012)

Toyota RAV4 (2012)

FOTO: Toyota

Točivý moment se může rozdělovat mezi přední a zadní nápravu v poměru 100:0 až 50:50. Kvůli snížení spotřeby paliva se za běžných podmínek automaticky posílá 100 procent točivého momentu na přední nápravu. Zajímavou novinkou je nastavení systému tak, aby při zaznamenání nedotáčivosti v zatáčce poslal více výkonu na zadní kola.

Ceny zatím nebyly zveřejněny. Na evropský trh se novinka dostane v první polovině roku 2013.

Toyota RAV4 (2012)

Toyota RAV4 (2012)

FOTO: Toyota

Toyota RAV4 (2012)

Toyota RAV4 (2012)

FOTO: Toyota